Dag 3-5 Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ruby Tholen - WaarBenJij.nu Dag 3-5 Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ruby Tholen - WaarBenJij.nu

Dag 3-5 Sydney

Door: Ruby

Blijf op de hoogte en volg Ruby

25 September 2012 | Australië, Sydney

Dag 3
6:30 ging de wekker. Vandaag gingen we naar de bleu mountains. Ja hoor, ik kon eindelijk mijn sexy wandelschoenen aan!! Gezellig met zn alle in een busje gepropt richting de bleu mountains. Met onze gids gingen we naar een geweldige look out. Nou eerlijk waar het was prachtig!! Een eenorm groot National parc. Daar hebben we natuurlijk wat plaatjes geschoten. Terug het busje in en een stukje verder gereden naar de route die we gingen lopen, en die was pittig! Veeel trappen, maar het was goed te doen en zeker de moeite waard. Erg veel watervallen gezien, mooie natuur en veel bomen. Ik heb nog geen besef van tijd, dus ik heb geen idee hoelang we erover hebben gedaan. Toen we weer terug in het hostel waren gingen we meteen door naar de travel talk. We kregen uitleg van een erg charmante jonge man over hoe/waar/wat. En ooh wat had ik honger. Naar een goed lekkre restaurant gelopen en een chicken burger naar binnen gewerkt. Tijdens het eten hebben we besloten om met 4 meiden de oostkust af te gaan reizen. Waarschijnlijk met een gehuurde auto. Hoe en wat moeten we nog bespreken. Een top vooruitzicht dus. Dinsdag even lang het travel buro om het een en het ander uit te stippelen.

Dag 4
8:30 ontbijt. Daarna zijn we naar de Botanical garden gelopen, een erg mooi park met veel planten. We zijn doorgelopen naar het opera house. Veel fotos gemaakt, en het was veeel groter dan ik dacht! Wat vandaag de planning was: een have cruise. Op naar het strand, daar hebben we een lekkere lunch gehad, genieten dus. De zee was wel erg koud, pootje gebaden dus.. Al gauw ging ik me vervelen en wilde ik wat ondernemen. Met 4 andere ben ik met de boot naar Darling harbour gegaan. We wilde naar China town. Een stukje China in Sydney, erg appart en zeeer goedkoop. Ik heb daar nog wat spullen gehaal die ik miste, en dat was veeeel. De groep weer bij elkaar gezocht en ja hoor we hadden de laatste boot gemist.. Dat werd dus lopen op onze slippertjes en mini broekjes door de kouw. Na 1,5 uur bereikte we ons hostel. Deze avond werd er gekookt voor ons, we konden gelukkig zo aanschuiven. Gezellig wat gekaart en wat gedronken. om 00:00 was een groepsgenoot jarig, Janic (22). Hij gaat waarschijnlijk ook de komende maand met ons mee reizen.

Dag 5
Nog een beetje lam van de vorige avond zaten we aan ons ontbijt. Vandaag was de dag dat we gingen surfen jeuj!! Met een mojo surf jeep werden we opgehaald. We reden naar Boat Harbour parc, een mooi en leeg strand. Ideaal voor ons dus! We kregen een weathsuit, gelukkig want het water was erg koud. Wel heeel mooi weer trouwens.. 26 graden =D. Na een uitleg op het droge en wat oefening gingen we het water in. Het ging beter dan ik dacht. Ik kon opstaan, en zelfs wat secondes blijven staan. En wat was het vermoeiend.. mn armen verzuurde. Af en toe een pauze ertussen om wat te drinken. De lunch was Awesome! Erg lekker en een bodem gelegd voor de volgende ronde. Surfen heel leuk, maar voor 1x.. Ik ga liever snorkelen of duiken. Savonds naar de karaoke bar geweest waar er heel wat bier naar binnen werd gegoten. Gezellig dus.

------------------------------------------------------
De groepsreis is voorbij. Toch hebben we nog bijgeboekt tot Vrijdag om te wachten op onze autstralische bankpas.. Iedereen kan nu dus zijn eigen weg gaan. Vandaag gaan we met wat jongeren bij elkaar zitten om te kijken om het zinvol is om een auto te huren.. of een bus pas.

Ik moet nog steeds wel wennen hier aan de kleine dingetjes. Wat me gister wel erg opviel was dat IEDEREEEN sorry zegt in de kroeg als ze je prongelijk duwde of er voor bij moesten. Daar kunnen we in NL nog wat van leren!

xxx

  • 25 September 2012 - 07:43

    Rowie:

    Erg leuk om je verhaaltjes weer te lezen. IK wens je de komende weken heel veel succes ruubke, je zult dan wel wat minder op de computer zijn tijdens het reizen.
    Nu ben ik nog heel benieuwd naar jou fotos, zoals jou op een surfplank??? De eerste zondagavond heb ik al lekker op de bank gehangen, dat worden nog wel meerdere weken zo. Zolang jij maar geniet!!

    XXXX

  • 25 September 2012 - 07:56

    Joy:

    Heeee Ruub!

    Haha Tsja sorry zeggen doen ze hier niet zo snel!
    Zal het aankomend weekend met de kermis is proberen.
    Leuke verhaaltjes heb je zo!
    Kunnen we een beetje bijhouden wat er daar allemaal
    te beleven valt!
    Al leuke mannen tegengekomen daar of valt dat
    een beetje tegen?
    Succes nog, denk aan je!
    X!

  • 25 September 2012 - 09:35

    Beik:

    Ruuubke

    Leuk om iets van je te horen, je hebt het in ieder geval beter als ons!
    Zit nu een beetje weg te schralen in de les..
    Geniet ervan en nog heel veel plezier!

    Dan proberen wij er ook iets van te maken hier haha!
    Zal binnenkort is ff contacten met jullie pap en mam..

    Ciao xx



  • 25 September 2012 - 09:57

    Karin:

    Hé schoone schrijfster!

    Leuk je verhalen te lezen, klinkt goed allemaal! Te gek dat je deze kans krijgt én aangrijpt!
    Ik blijf je volgen, geniet ervan en goeie reis!

    Groetjes,
    Karin

  • 25 September 2012 - 10:58

    Tim Wouters:

    Hoi Ruby,

    klinkt allemaal goed die verhalen en mooie foto"s.
    Heel veel plezier nog.

    Groeten vanuit
    The Gambia


  • 25 September 2012 - 16:48

    Veronique:

    Heee ruub!

    Leuk die verhaaltjes te lezen! eigenlijk ben ik wel jaloers, echt gaaf allemaal!
    blijven posten he, dan kunnen we je teminste volgen!

    xxxx

  • 27 September 2012 - 16:33

    Lilly:

    Super leuk Ruby om je stukjes te lezen!!! Ben benieuwd naar de rest Geniet ervan..!!Xx

  • 28 September 2012 - 19:34

    Door Bogaerts:

    Ha Ruby,
    Heel leuk om jouw fijne en leuke dagverslagen te lezen.
    Lekker weer hebben jullie daar al zèg!
    Wij hebben de kermis voor de boeg. a.s. Dinsdag ga ik met mijn kleinkinderen:
    Sander -Pien _ Saz en Joris naar de kermis, altijd leuk.
    Tot later,
    Door Bogaerts.

  • 29 September 2012 - 16:01

    Frank En Francien:

    hoi rubke

    zoals ik lees verveel je je niet,
    en is de reis toch mee gevallen.
    Geniet er maar lekker van en wij
    blijven zo mooi op de hoogte.
    Heel veel groetjes van ons!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Het is bijna zover!!
Enkele maanden geleden heb ik besloten om te gaan reizen..
Ik ben in februari afgestudeerd aan ROC Sport en bewegen nivo 4. Omdat ik halverwege het jaar klaar was had ik de tijd om te werken/sparen voor mijn reis.
Al snel bedacht ik dat ik graag naar Australië wilde gaan, een land gemaakt voor backpackers met alles erop en eraan.
18 September vertrek ik met een groepsreis via Australian Backpackers. Ik vertrek vanuit schiphol met een groepje nederlanders naar Taiwan (Taipei), daar is mijn eerste tussenstop van maarliefst 11 uur (!!!). Vanuit daar vlieg ik verder naar Sydney, en heb ik ongeveer 4 dagen de tijd om alles te regelen zoals mijn bankzaken etc.
Ik kan bijna niet meer wachten, ik zou nog liever morgen gaan dan over 3 weken.

Ik probeer eigelijk zo min mogelijk te plannen in Australie, omdat ik tijd genoeg heb. Ik ga proberen om 6 maanden vol te maken, als het goed uitpakt nog wat langer, als ik er genoeg van heb, wat korter.
Ook zou ik graag naar Nieuwzeeland en Tasmanië gaan.. Maar dat zie ik nog wel.

Op de terugweg staat er een stop vast in Thailand (bangkok). Omdat het in Thailand een stuk goedkoper is wil ik daar misschien ook nog een maand rond gaan trekken. Ik heb een open ticket dus ik kan zelf bepalen hoelang ik ergens blijf.

Waarschijnlijk ga ik mijn volgende bericht pas typen tegen de tijd dat ik vertrek of tijdens mijn tussenstop in Taiwan.
Ik ben vollop bezig mijn voorbereidingen, er is al een hoop geregeld zoals mijn visum, verzekering, rijbewijs etc.
Ik ga in sydney beginnen, vanuit sydney naar Brisbane, vanuit brisbane naar de Withsunday Islands naar Cairns. Ik denk dat ik vanuit Cairns naar de outback ga reisen Alice Springs. Als het goed bevalt daar trek ik nog wat langer rond in de outback maar anders vlieg ik naar Melbourne. Het is dus nog allemaal even afwachten hoe het gaat lopen.

Als jullie nog tips hebben, die hoor ik graag!
Ik weet ook niet waar ik moet beginnen met wat ik mee zou moeten nemen in mijn rugzak.

Groetjes Ruby

Recente Reisverslagen:

21 April 2013

Laatste eilandje.. KOH TAO

12 April 2013

Back in Thailand North

12 April 2013

Vietnam 12 days!

13 Maart 2013

Cambodja

24 Februari 2013

THAILAND
Ruby

Actief sinds 30 Aug. 2012
Verslag gelezen: 690
Totaal aantal bezoekers 18993

Voorgaande reizen:

18 September 2012 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: