Dag 20-23 Rainbow beach - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Ruby Tholen - WaarBenJij.nu Dag 20-23 Rainbow beach - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Ruby Tholen - WaarBenJij.nu

Dag 20-23 Rainbow beach

Door: Ruby Tholen

Blijf op de hoogte en volg Ruby

16 Oktober 2012 | Australië, Rainbow Beach

Dag 20 Rainbowbeach
Korte rit van Noosa naar Rainbow. Eenmaal aangekomen kwamen we erachter dat het een super klein dorpje was. We zaten in een goedkoop hostel en sliepen in een soort bungalowtent achtig iets, erg gezellig. Die dag lekker aan het strand gelegen. Savonds aan het kampvuurtje gezeten met wat italianen en aussie's, gitaartje erbij.. kvoelde me wel thuis daar.. Ook mijn eerste digiridoo les gehad die avond, moeilijk man! Na een half uur lukte het me nog niet.

Dag 21 Rainbow beach
Jeuuu, gratis ontbijd in dit hostel! Die ochtend een strandwandeling gemaakt en ooh wat hadden we ons verkeken op de afstand. Na 4 uur lopen in de brandende zon waren we nog niet terug, maar dat was niet erg! Het strand is geweldig hier. Savonds een lekker BBQ'tje gehad voor maar 2 dollar.

Dag 22 Rainbow beach
We switchten van hostel omdat we vanuit dat andere hostel de tour naar Fraser Island hadden geboekt en daar een briefing hadden de volgende dag. Het was erg bewolkt deze dag.. balen man, we konden geen kant op want het stormde. De eerste regen die ik heb gehad in Australie. Deze dag heb ik een mail verzonden naar Secluded Springs. Een klein hostel tussen Childers en Bundaberg. Ze zorgen voor werk en vervoer en je betaald niet zo heel veel geld per week. Je zit daar midden in de prachtige natuur. Omdat het altijd volgeboekt zit daar bestaat er maar een kleine kans dat ik er terrecht kan, even afwachten dus. Inmiddels was de stroom uitgevallen.. We zijn met wat Nederlanders Harry potter gaan kijken op de laptob haha! Savonds aan een tafel gaan zitten bij een Australisch football team, erg gezellig en hebben wat gekaart.

Dag 23 Rainbow beach
Deze dag hadden we de briefing over Fraser Island over veiligheid etc. Verder niet zoveel gedaan deze dag, beetje aan het strand gelegen en optijd naar bed gegaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Rainbow Beach

Mijn eerste reis

Het is bijna zover!!
Enkele maanden geleden heb ik besloten om te gaan reizen..
Ik ben in februari afgestudeerd aan ROC Sport en bewegen nivo 4. Omdat ik halverwege het jaar klaar was had ik de tijd om te werken/sparen voor mijn reis.
Al snel bedacht ik dat ik graag naar Australië wilde gaan, een land gemaakt voor backpackers met alles erop en eraan.
18 September vertrek ik met een groepsreis via Australian Backpackers. Ik vertrek vanuit schiphol met een groepje nederlanders naar Taiwan (Taipei), daar is mijn eerste tussenstop van maarliefst 11 uur (!!!). Vanuit daar vlieg ik verder naar Sydney, en heb ik ongeveer 4 dagen de tijd om alles te regelen zoals mijn bankzaken etc.
Ik kan bijna niet meer wachten, ik zou nog liever morgen gaan dan over 3 weken.

Ik probeer eigelijk zo min mogelijk te plannen in Australie, omdat ik tijd genoeg heb. Ik ga proberen om 6 maanden vol te maken, als het goed uitpakt nog wat langer, als ik er genoeg van heb, wat korter.
Ook zou ik graag naar Nieuwzeeland en Tasmanië gaan.. Maar dat zie ik nog wel.

Op de terugweg staat er een stop vast in Thailand (bangkok). Omdat het in Thailand een stuk goedkoper is wil ik daar misschien ook nog een maand rond gaan trekken. Ik heb een open ticket dus ik kan zelf bepalen hoelang ik ergens blijf.

Waarschijnlijk ga ik mijn volgende bericht pas typen tegen de tijd dat ik vertrek of tijdens mijn tussenstop in Taiwan.
Ik ben vollop bezig mijn voorbereidingen, er is al een hoop geregeld zoals mijn visum, verzekering, rijbewijs etc.
Ik ga in sydney beginnen, vanuit sydney naar Brisbane, vanuit brisbane naar de Withsunday Islands naar Cairns. Ik denk dat ik vanuit Cairns naar de outback ga reisen Alice Springs. Als het goed bevalt daar trek ik nog wat langer rond in de outback maar anders vlieg ik naar Melbourne. Het is dus nog allemaal even afwachten hoe het gaat lopen.

Als jullie nog tips hebben, die hoor ik graag!
Ik weet ook niet waar ik moet beginnen met wat ik mee zou moeten nemen in mijn rugzak.

Groetjes Ruby

Recente Reisverslagen:

21 April 2013

Laatste eilandje.. KOH TAO

12 April 2013

Back in Thailand North

12 April 2013

Vietnam 12 days!

13 Maart 2013

Cambodja

24 Februari 2013

THAILAND
Ruby

Actief sinds 30 Aug. 2012
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 18986

Voorgaande reizen:

18 September 2012 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: