Dag 24-26 Fraser Island - Reisverslag uit Fraser Island, Australië van Ruby Tholen - WaarBenJij.nu Dag 24-26 Fraser Island - Reisverslag uit Fraser Island, Australië van Ruby Tholen - WaarBenJij.nu

Dag 24-26 Fraser Island

Door: Ruby Tholen

Blijf op de hoogte en volg Ruby

16 Oktober 2012 | Australië, Fraser Island

Het wat zover! Op naar Fraser ilsland. Hier heb ik echt naar uitgekeken, ook vooral omdat we 4 dagen in Rainbow Beach hebben gezeten waar eigelijk niks te beleven viel.

Dag 24 Fraser
De 4 wheel drives stonden al klaar. Onze groep bestond uit 8 personen. 1 Ier, 1 Engelse, 1 Duitse en de rest nederlanders. De ier reed ons naar de Ferry. Vanaf de Ferry was het maar 5 minuten varen naar Fraser! Ik had nooit verwacht dat het zo dicht bij de mainland zou liggen. Het eerste stukje was over het strand. Ik keek mijn ogen uit, wouw.. Ik weet niet goed hoe ik moet beschrijven wat ik zag, het was in iedergeval prachtig om te zien. Na een korte lunch was het Janic zijn beurt om te rijden. We gingen in land richting Lake Mc Kenzie. Godnondeju, wat een rit! We vlogen alle kanten op. Het was net een simulatie attractie op de kermis. We lagen in de slappe lach maar het was toch een beetje eng. Eenmaal aangekomen bij Lake Mc Kenzie kon ik de grond wel kussen, ik was blij dat we de rit hadden overleefd. We zijn daar lekker aan het meertje gaan liggen. Lake Mc Kenzie is een groot meer dat eigelijk in een dal ligt, het is dus eigenlijk regenwater en zoet dus.
Ik was aan het twijfelen of ik wel durfde te rijden na de rit van Janic.. Maar ik dacht.. Janic had wel zo slecht gereden.. ik kon het alleen maar beter doen. Het was zover, ik ging rijden maar dan op het strand. Wat een kick!! en moeilijk pff.. Schakelen ging oke maar het ging er ook wild aantoe. Het was net alsof je op sneeuw reed en weinig controle had over het stuur. Ook was ik niet zo groot en kwam ik net boven het stuur uit, erg lachwekkend. 1 x kwam ik bijna vast te zitten. Ik reed rustig achteruit en we konden weer verder, gelukkig! Ook heb ik andere in de auto nog een halve hartverzakking bezorgd.. Ik raakte bijna de controle kwijt over het stuur en maakte bijna een 380, hahaha nee dat was wat overdreven maar ik draaide zeker iets meer als een kwartslag richting de duinen.
Dingo's lopen overal op het eiland, ze zien eruit als lieve honden maar ze zijn wild en kunnen erg agressief zijn. Ik heb er deze dag dan ook een paar gezien. Er was dan ook een vaste regel, loop NOOIT alleen, zeker niet in het donker en altijd met een zaklamp en een dingo stick. Haha best lachwekkend om mensen in angst naar de wc te zien lopen met hun stokje van 20 cm. in hun hand.
Het werd alweer avond en alle pakken Goon kwamen te voorschijn, god wat een zuipfestijn zeg.. Mooi kampvuurtje erbij. We besloten om met een groep naar het strand te gaan. Zooooo veel sterren, echt genieten. Als je de moonwalk deed snachts op het strand gaf het zand licht! Erg appart.

Dag 25 Fraser Island
We reden naar The Catheteral.. Ik weet niet zeker of het zo heette maar dat waren rotsen met een geweldig uitzicht. Super om te zien, veel foto's gemaakt. Daarna door gereden naar de Champain Pools, dat zijn kleine pooltjes die gevuld werden door opspattend zeewater. Daar 45 min. op het strand gelegen. Ik ging wat rondlopen en spotte wat krabbetjes, een octopus en dikke vissen. Daarna zijn we naar de lunch gereden. We reden verder naar een schipbreuk op het strand. Erg appart om te zien. Origineel hout lag er nog en je kon er zelfs in lopen. We reden door naar een ''wildwaterbaan'' : Elicreek. Een mooi riviertje waar veel stroming was. Het kwam uit de grond, was koud en koet water. Hup, uit de kleren en we jumpte erin. Erg lachwekkend, het leek op de wildwaterbaan bij Campervannen maar dan in het ECHT. Als je op je rug ging liggen werd je zo meegesleurd. Verderop lag een dode baby walvis. Ik kon het niet laten om even te gaan kijken. zo'n 5/6 meter lange, halfweggerotte walvis maar toch nog herkenbaar. Gelukkig stond de wind de andere kant op. Geen stank dus. Die nacht nog een flinke party gehad op het kamp!

Dag 26 Fraser Island
Sochtends gewekt door een achterlijke ier die heeeel de nacht door kei harde rock muziek aan het draaie was. Op naar Lake Woobbie. Een meertje in een soort woestijn, zo'n 13 meter diep. Daarna nog een half uurtje zelf gereden op het strand maar dan langs de zee dus een makkelijke rit. Fraser Island was voorbij..
----------------------------------------------------------------

Moeilijk om te beschrijven hoe ik Fraser Island vond. Maar het was echt heeeel erg mooi. Appart dat je op een van de mooiste plekken op aarde staat en je eigelijk niet eens beselft dat je er ECHT staat. Slecht omschreven denk ik.. maar alles gaat zo snel voorbij hier. 3 dagen op Fraser was eigenlijk te kort, het was zoo groot, we hebben lang niet alles kunnen zien.
Die dag zijn we terug gekeerd naar Rainbowbeach. Daar heb ik nog Ge'sandboard. en savonds met 13 nederlanders een stapel pannenkoeken naar binnen gewerkt, erg gezellig. Een soort ''afsluiting''. Iedereen gaat zijn eigen weg de volgende dag. Ook ik sta er vanaf de volgende rit alleen voor en heb er erg veel zin in! Maar vind het toch wel spannend..
Mijn volgende stop in Hervey Bay, Ik vertrek over 1,5 uur met de bus..

  • 16 Oktober 2012 - 07:46

    Freek (buum):

    Ha die Ruby,

    Je kunt zo in de toeristenbranche gaan werken. Geen 4-sterren geneuzel over hoe geweldig een hotel wel niet is, maar gewoon een eerlijke beschrijving van wat je ziet en wat de omgeving doet met jou! Leuk omschreven. Klasse. Heb meteen zin om ook naar Fraser Island te vertrekken.... Of een andere locatie waarover je hebt geschreven.
    Maar misschien is dat ook omdat mijn uitzicht in Den Bosch veel minder spectaculair is en dat geldt nog meer voor het weer hier. Druilerig, winderig en koud. Maar ja, hier is het dan ook herfst. Mooi om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt in Australië.

    Ik ben dan ook heel benieuwd naar je volgende reisverslag.

    groeten,
    Freek

  • 16 Oktober 2012 - 08:08

    Marion:

    Ha Ruby,

    Het ziet er geweldig uit daar. Ik snap dat je niet kunt beseffen dat je daar ook werkelijk bent.

    En dan kampvuur, gitaar, wat wil je nog meer, het lijkt wel korenbloem.

    Ik weet zeker dat je het gaat redden in je eentje, heel veel succes

    xxx
    Marion

  • 16 Oktober 2012 - 20:33

    Jaloerse Lieke:

    He Ruby,

    Heb je vanmorgen even snel gesproken en al wat wijzer geworden, maar je verhaaltje's en avonturen worden steeds groter!! Leuk om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt, en fijn dat je het zo getroffen hebt met een gezellige groep :-)
    Lekker veel variatie en genoeg te doen, je zult je niet gaan vervelen! Het zal inderdaad even wennen zijn nu op je eigen benen verder. Maar dat zal, jou kennende, gegarandeerd een groot avontuur worden en helemaal goed komen! Veel plezier, ik spreek je snel wel weer tussen het opstaan en slapen gaan door :-p
    Houd me maar goed op de hoogte als je WiFi hebt, zodat ik me niet hoef te vervelen hier in Beverwijk!! Geniet ervan en succes! Liefs X

  • 17 Oktober 2012 - 18:57

    Tess:

    Ruubkee!!

    Zo naar een tijdje niets gelezen te hebben ben ik weer helemaal bij! Wat maak je er toch veel mee in zulke korte tijd.. Fijn dat je groepsgenoten top zijn. Houden ook wat van alcohol?!
    Op 't werk hebben we alles onder controle.. Hard werken weinig verdienen haha
    Have fun met de avonturen die nog gaan volgen, en ik blijf je volgen! Xx

  • 18 Oktober 2012 - 15:50

    Ilse:

    Rubyyy!

    Waauw wat klinkt dat gaaf zeg! Hier zit iemand die enorm jaloeeeeers is!! Super leuke om al je verhaaltjes te lezen, en heel slim dat je dat zo goed bij houdt, is leuk voor later en leuk voor ons haha;d En ach, een dagje regen? Hier doet het deze week niks anders! Geniet ervan ruub en heel veel succes nu je in je uppie verder gaat, lijkt me spannend maar dat moet helemaal goed komen met jou! xxxx

  • 18 Oktober 2012 - 22:09

    Ine:

    Ruby.
    Nou, nou wat heb jij het leuk daar heel ver weg.Het is voor ons niet voor te stellen wat jij daar allemaal ziet en mee maakt.
    Geniet ervan. Hier kun je je leven lang aan terug denken.
    Tot over een paar maanden.
    Geert en Ine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Fraser Island

Mijn eerste reis

Het is bijna zover!!
Enkele maanden geleden heb ik besloten om te gaan reizen..
Ik ben in februari afgestudeerd aan ROC Sport en bewegen nivo 4. Omdat ik halverwege het jaar klaar was had ik de tijd om te werken/sparen voor mijn reis.
Al snel bedacht ik dat ik graag naar Australië wilde gaan, een land gemaakt voor backpackers met alles erop en eraan.
18 September vertrek ik met een groepsreis via Australian Backpackers. Ik vertrek vanuit schiphol met een groepje nederlanders naar Taiwan (Taipei), daar is mijn eerste tussenstop van maarliefst 11 uur (!!!). Vanuit daar vlieg ik verder naar Sydney, en heb ik ongeveer 4 dagen de tijd om alles te regelen zoals mijn bankzaken etc.
Ik kan bijna niet meer wachten, ik zou nog liever morgen gaan dan over 3 weken.

Ik probeer eigelijk zo min mogelijk te plannen in Australie, omdat ik tijd genoeg heb. Ik ga proberen om 6 maanden vol te maken, als het goed uitpakt nog wat langer, als ik er genoeg van heb, wat korter.
Ook zou ik graag naar Nieuwzeeland en Tasmanië gaan.. Maar dat zie ik nog wel.

Op de terugweg staat er een stop vast in Thailand (bangkok). Omdat het in Thailand een stuk goedkoper is wil ik daar misschien ook nog een maand rond gaan trekken. Ik heb een open ticket dus ik kan zelf bepalen hoelang ik ergens blijf.

Waarschijnlijk ga ik mijn volgende bericht pas typen tegen de tijd dat ik vertrek of tijdens mijn tussenstop in Taiwan.
Ik ben vollop bezig mijn voorbereidingen, er is al een hoop geregeld zoals mijn visum, verzekering, rijbewijs etc.
Ik ga in sydney beginnen, vanuit sydney naar Brisbane, vanuit brisbane naar de Withsunday Islands naar Cairns. Ik denk dat ik vanuit Cairns naar de outback ga reisen Alice Springs. Als het goed bevalt daar trek ik nog wat langer rond in de outback maar anders vlieg ik naar Melbourne. Het is dus nog allemaal even afwachten hoe het gaat lopen.

Als jullie nog tips hebben, die hoor ik graag!
Ik weet ook niet waar ik moet beginnen met wat ik mee zou moeten nemen in mijn rugzak.

Groetjes Ruby

Recente Reisverslagen:

21 April 2013

Laatste eilandje.. KOH TAO

12 April 2013

Back in Thailand North

12 April 2013

Vietnam 12 days!

13 Maart 2013

Cambodja

24 Februari 2013

THAILAND
Ruby

Actief sinds 30 Aug. 2012
Verslag gelezen: 400
Totaal aantal bezoekers 18988

Voorgaande reizen:

18 September 2012 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: