Dag 33-35 Whitsundays - Reisverslag uit Whitsunday Island, Australië van Ruby Tholen - WaarBenJij.nu Dag 33-35 Whitsundays - Reisverslag uit Whitsunday Island, Australië van Ruby Tholen - WaarBenJij.nu

Dag 33-35 Whitsundays

Door: Ruby

Blijf op de hoogte en volg Ruby

24 Oktober 2012 | Australië, Whitsunday Island

Hallooooo daar ben ik weer!

Voor de oplettende onder ons..
Huh?? waar is dag 25 t/m 32??
Na Fraser Island ben ik naar Hervey Bay gegaan.. Ik moet eerlijk zijn, Hervey bay is wel zoo verschrikkelijk saai!
Daarna ben ik naar 1770/Agnes water gegaan. Een klein gezellig stadje met een mooi strandje. Ik zat samen met Vincent in een erg gezellig hostel Cool Bananas. Het hostel was zo gezellig dat we er weinig uit zijn geweest. Niet veel beleefd dus.. of toch wel??
Ik ging een strand wandeling maken samen met Vincent en een andere Nederlandse jongen. Erg mooie omgeving en veel rotsen.. Natuurlijk konden we het weer niet laten om die mooie vlijm scherpe rotsen te beklimmen op onze flutslippers. We klommen steeds hoger en hoger.. En het werd steeds moeilijker om verder te klimmen en we konden ook niet meer terug. Uiteindelijk nog 3 m. te klimmen en we kwamen weer op vlakke grond.. Natuurlijk gleed ik weg en ik zag in een flits mn reis in duigen vallen. Ik had geen grip meer en viel achter over, het was erg diep maaaaar gelukkig stond vincent achter me en ving me half op. Handen helemaal onder bloed.. shirt kapot.. schrammen op mijn benen. Wow, dat was even schrikken. Gelukkig bleek het allemaal mee te vallen nadat we de wonden schoon hadden gemaakt!! een paar sneeen in mn vingers, dat is wel vervelend. Hahaha niet heel erg spannend maar ik wilde het toch even melden.

Daarna ben ik naar Airlie beach gegaan, vanuit daar ging ik de trip naar de whitsundays maken.

Dag 33 Whitsunday
Ik ging samen met Malou op de zeilboot: Broomstick samen met ongeveer 20 andere backpackers. Na een voorstelrondje kwamen we erachter dat we wel erg jong waren vergeleken met de andere, maar dat was niet echt te zien gelukkig haha! Iedereen kreeg een pak, je mocht het water niet in zonder pak ivm kwallen. De zon scheen hard en we gingen zeilen naar de plek waar we gingen snorkelen. De zee zag chemisch blauw, maar 't was zo diep dat je er niet doorheen kon kijken. De omgeving was erg mooi man! Aangekomen op de eerste snorkelpak hupsakee het water in en god wat viel het tegen! Het koraal was niet echt mooi en leek wel dood.. Teleurstellend dus.. De avond bestond uit lekker eten en alcohol drinken, de andere leren kennen EN met zn alle hutjemutje slapen onderin de boot. Malou en ik lagen helemaal aan de voorkant van de boot tussen de snurkende mannen.. gelukkig slaap ik hier in australie verbazend goed en lig ik elke nacht in een coma.

Dag 34 Whitsundays
Om 7 uur werden we gewekt.. ofja wakker gesnurkt haha. We gingen zeilen naar een eilandje om daar een wandeling te maken. De wandeling duurde maar 15 minuten en we kwamen uit op een geweldige look out over een azuur blauwe zee en een wit strand. Precies zoals je altijd op fotos ziet (het zijn dus echt geen bewerkte fotos!!) Natuurlijk zijn we naar beneden gelopen om even op het strand te liggen en in het water te gaan. Daar hebben we wat roggen gezien en heeeeel veel krabbetjes, heel leuk om te zien! Nadat we flink hadden genoten zijn we terug op de zeilboot gegaan en na de Lunch was het tijd om te snorkelen. Deze keer was het wel erg mooi en zwom je ook echt tussen de kleurrijke vissen en het koraal, super leuk!! Ook kwamen we Elvis tegen, dat is een mega grote vis, ik schrok me kapot de eerste keer! Ik had ook een duik geboekt, spannend zeg, dat werd mijn tweede keer in mijn leven dat ik ging duiken. Samen met een braziliaan en een franse jongen werden we erg goed begeleid door een goede instructeur. Hup pak aan, Fles achterop je rug en het water in. Eerst even geoefend met ademen maar ging prima. Onderwater zag je echt vanalles!! het was 10x beter als snorkelen. De vissen waren geweldig! Grote, kleine, kleurrijke, donkere vanalles! Ook nog een zeester gevangen zelfs. Wouw duiken vond ik echt suuuuper vet! Dat ga ik zeker vaker doen. Net alsof je in je eigen wereld zit onderwater, en het enige wat je doet is genieten. En voordat ik het wist was ik weer bovenwater.. Maar het was mijn toppunt van de dag. Savonds goed gegeten en flink wat alcohol gedronken, gezellig gekletst met de mede backpackers.

Dag 35 Whitsundays
Goed geslapen deze nacht terwijl we in een ''houtzagerij'' lagen. Het zal wel aan de Goon hebben gelegen. Iedereen had een dikke hangover, bij mij viel het gelukkig erg mee. Er gingen dan ook maar 10 mensen snorkelen die ochtend. Zodra ik in het water sprong was mijn kater meteen weg en zwom ik direct tussen de vissen! Echt weer super mooi zeg, het koraal was ook weer top!!

Ik verblijf nu in Airlie Beach, een leuke stad met veel uitgaansgelegenheden en een mooie Lagoon, een nepstrand. Ik wil eigenlijk gaan werken volgende week.. Dus ik ga proberen wat te vinden.. Ik heb al een baatje aangeboden gekregen in Bowen voor 5 weken via de mail en ik moest terugbellen. Toen ik terugbelde kreeg ik een norse vent aan de telefoon die me duidelijk maakte dat er wel 10000 backpackers op de dag belde en dat ik maar later terug moest bellen.. Even afwachten dus.
Ik kan australische mensen erg moeilijk verstaan aan de telefoon.. maar tot nu toe red ik me nog wel. Ze hebben echt een verschrikkelijk accent en mompelen maar wat.
Ik merk wel dat ik nog erg hard moet werken aan mijn engels, maar dat komt allemaal vanzelf wel. Ik praat nog erg veel nederlands hier.. tijd dat daar verandering in komt. Vorige week heb ik de ''groep'' al verlaten maar je komt ze toch overal weer tegen.. tijd dat ik ECHT alleen verder ga en zelfstandig ga reizen!!

  • 24 Oktober 2012 - 13:18

    Lieke:

    Ah, wat zit ik hier te balen.... Dat ik de tweede keer duiken niet mee kan doen!! Waarschijnlijk 10x beter als in Ibiza! En zodra je in het water springt is inderdaad je kater verdwenen, daar hadden we al ervaring mee ;-) Maar of je ook zo'n charmante foto krijgt na afloop betwijfel ik...

  • 24 Oktober 2012 - 14:14

    Joy:

    Yoooo, Ruub pas je wel op met wat je allemaal doet
    niet al te gek he haha we willen je heel terug hebben!
    Ik geloof goed dat dat duiken daar echt super is!
    Had je een onderwatercamera bij je? Foto's?
    Dus nu een stadje waar je een beetje opstap kunt.
    Doe dat maar en voor een goeie, want bij ons wordt er
    niet veel gestapt nu je weg bent!
    2x naar eindhoven geweest met Liz en Lieke en verder
    de wedstrijd spoordonk-oirschot gezien (daarna kantine)
    maar dat was het dan ook. Heel saai!
    Pf ik ben eigenlijk bezig met het leren voor
    mijn tentamens, ben benieuwd!
    Nou je maakt wel erg veel mee daar hoor,
    ik zal is kijken wat het kost om een ticket naar je
    te boeken in de kerstvakantie! Zal wel erg duur zijn!
    Nou ik spreek je snel weer!
    Tot Apps! X

  • 25 Oktober 2012 - 19:10

    Beik:

    Hee Ruubke

    Fijn om weer even iets van je te horen, je bent inmiddels alweer een goeie maand weg!
    Pff wat gaat t toch snel..

    Heb het erg druk gehad met het huis en heb dus even niks kunnen lezen snorry :(
    Ben nu weer op de hoogte waar je uithangt en wat je uitspookt haha..

    Ben nog steeds boos op mezelf dat ik niet met je ben mee gegaan, maar aangezien je geen Nederlands maar Engels wil spreken is dat misschien maar beter ook haha

    Geniet ervan!!
    XX




  • 29 Oktober 2012 - 10:46

    Door Bogaerts:

    Ha die Ruby,
    Wat een avonturen zeg! Ik ben zelf even op vakantie geweest dus heb even niet jouw verhalen gelezen. Ik was naar Tshechie geweest (wellness vakantie) ook erg leuk. Wat heb je al veel beleefd
    en gezien zeg. Verder wens ik jou nog héél véél moois, en veel succes met het vinden van een baan.

    Hartelijke groet,
    Door Bogaerts.

  • 29 Oktober 2012 - 12:51

    Freek (buum):

    Ha die Ruby,

    Wel oppassen hè? Niet alles hoeft voor de kijk-, luister- en leescijfers.
    Maar goed dat je die sneeën in je handen boven water opliep en niet onder de waterspiegel. Geen idee hoe het staat met haaien daar in de buurt maar 'k zou het risico niet lopen. Of zwemmen in dit geval.
    De onderwaterwereld ziet er mooi uit daar in Australië. Kleurrijk.

    Rest mij verder niets anders als je veel succes te wensen bij 'your jobinterviews', 'knock em dead kid!'. Wanneer je daar gaat werken komt dat Engels vanzelf. Of Australisch. Ga je ook zo mompelen en onverstaanbaar brabbelen. Maar ja, dat is altijd nog beter als niet leesbaar schrijven.

    hee,
    Groetjes en tot schrijfs....

    Freek

  • 30 Oktober 2012 - 09:22

    Anne :

    Hey Ruby,

    Snorkelen en duiken is gaaf he!! ik herken het gevoel, en idd als je onderwater bent lijkt het net of je in een eigen wereldje zit.
    En als je van de boot afspringt lijkt het net of je in een vissenkom spring he haha;)

    Leuk je verhalen weer gelezen te hebben.

    Groetjes Anne

    trouwens we hebben bij laco de dvd gekrege van het 25 jarig jubileum, oirschot is daarbij weer duidelijk aanwezig;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Whitsunday Island

Mijn eerste reis

Het is bijna zover!!
Enkele maanden geleden heb ik besloten om te gaan reizen..
Ik ben in februari afgestudeerd aan ROC Sport en bewegen nivo 4. Omdat ik halverwege het jaar klaar was had ik de tijd om te werken/sparen voor mijn reis.
Al snel bedacht ik dat ik graag naar Australië wilde gaan, een land gemaakt voor backpackers met alles erop en eraan.
18 September vertrek ik met een groepsreis via Australian Backpackers. Ik vertrek vanuit schiphol met een groepje nederlanders naar Taiwan (Taipei), daar is mijn eerste tussenstop van maarliefst 11 uur (!!!). Vanuit daar vlieg ik verder naar Sydney, en heb ik ongeveer 4 dagen de tijd om alles te regelen zoals mijn bankzaken etc.
Ik kan bijna niet meer wachten, ik zou nog liever morgen gaan dan over 3 weken.

Ik probeer eigelijk zo min mogelijk te plannen in Australie, omdat ik tijd genoeg heb. Ik ga proberen om 6 maanden vol te maken, als het goed uitpakt nog wat langer, als ik er genoeg van heb, wat korter.
Ook zou ik graag naar Nieuwzeeland en Tasmanië gaan.. Maar dat zie ik nog wel.

Op de terugweg staat er een stop vast in Thailand (bangkok). Omdat het in Thailand een stuk goedkoper is wil ik daar misschien ook nog een maand rond gaan trekken. Ik heb een open ticket dus ik kan zelf bepalen hoelang ik ergens blijf.

Waarschijnlijk ga ik mijn volgende bericht pas typen tegen de tijd dat ik vertrek of tijdens mijn tussenstop in Taiwan.
Ik ben vollop bezig mijn voorbereidingen, er is al een hoop geregeld zoals mijn visum, verzekering, rijbewijs etc.
Ik ga in sydney beginnen, vanuit sydney naar Brisbane, vanuit brisbane naar de Withsunday Islands naar Cairns. Ik denk dat ik vanuit Cairns naar de outback ga reisen Alice Springs. Als het goed bevalt daar trek ik nog wat langer rond in de outback maar anders vlieg ik naar Melbourne. Het is dus nog allemaal even afwachten hoe het gaat lopen.

Als jullie nog tips hebben, die hoor ik graag!
Ik weet ook niet waar ik moet beginnen met wat ik mee zou moeten nemen in mijn rugzak.

Groetjes Ruby

Recente Reisverslagen:

21 April 2013

Laatste eilandje.. KOH TAO

12 April 2013

Back in Thailand North

12 April 2013

Vietnam 12 days!

13 Maart 2013

Cambodja

24 Februari 2013

THAILAND
Ruby

Actief sinds 30 Aug. 2012
Verslag gelezen: 509
Totaal aantal bezoekers 18975

Voorgaande reizen:

18 September 2012 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: