Dag 42-43 Cape tribulation - Reisverslag uit Cairns, Australië van Ruby Tholen - WaarBenJij.nu Dag 42-43 Cape tribulation - Reisverslag uit Cairns, Australië van Ruby Tholen - WaarBenJij.nu

Dag 42-43 Cape tribulation

Door: Ruby Tholen

Blijf op de hoogte en volg Ruby

02 November 2012 | Australië, Cairns

Dag 42
Ik werd optijd opgepikt voor mijn hostel Gilligans. Tot mijn verbazig zaten er al veel volwassenen in het busje en maar weinig jong volk.. Niet zo erg want ik kon flink lachen met de ouwe lui!
Onze eerste stop was bij Habitat wildlife, een soort dierentuin. Dierentuin is niet het goede woord.. een soort kinderboerderij waar alle beesten vrij rondlopen maar dan in een regenwoud stijl met dieren/vogels uit Australie. Ik heb hier veeel vogels, koalas, krokodillen, kangaroos etc. gezien. Echt super gaaf om er doorheen te lopen. We kregen hier dan ook ruim genoeg tijd voor.
Daarna zijn we krokodillen gaan spotten op de Daintree rivercruise. We werden rondgevaren op een mooie boot op de rivier met een goede/duidelijke gids. We hebben er uiteindelijk twee gezien. Ofja, uiteindelijk maar 1.. Mijn ogen lieten me in de steek en ik kom er nu toch wel echt achter dat ik een bril nodig heb.. Na een geweldige lunch zijn we een wandeling gaan maken door het regenwoud. En zijn we naar het strand gereden van Cape tribulation. Daarna werd ik afgezet in mijn hostel Pk's. Een hostel midden in het regenwoud, mooi hoor. En jawel hoor, ik zat met 3 andere nederlandse meiden op de kamer. 2 daarvan kende ik al van Fraser island. 2 meiden uit Schijndel, erg gezellige dames! Raar eigelijk dat je overal bekende tegen komt en de Oostkust is wel zo gigantisch groot. Ik ben nog een wandeling gaan maken naar het strand. Echt onbeschrijflijk mooi. Rainforest meets Reef. Letterlijk! Je loopt zo het regenwoud uit en loopt recht in de zee. Je kan trouwens niet zwemmen in de zee omdat er zoutwater krokodillen zitten en levensgevaarlijke kwallen.

Dag 43
Vandaag had ik een 'vrije' dag, en zat ik dus niet vast aan een toer. De twee meiden uit Schijndel gingen paardrijden en ik maakte me klaar voor een selfguided wandeling. Ik begon met de Myall Beach walk. Ik was letterlijk alleen op de wereld toen ik over het strand liep! Compleet leeg strand, gaf me wel een apart gevoel. Prachtig uitzicht. Ik moest een creek oversteken die vanuit de zee erg mooi het regenwoud inliep. Ik kwam bijna in de verleiding om een stukje langs de creek in het regenwoud te gaan lopen maar er was duidelijk tegen me gezegd: ga daar NIET in ivm krokodillen.. Heb het uiteindelijk ook maar niet gedaan.. Een stukje verder waren er wat rotsten. Ik moest even aan mijn val terug denken in 1770/agnes water maar ik kon het niet laten en ging ze toch beklimmen. Ik heb hier even over staan twijfelen omdat ik alleen was. Gelukkkig was het niet zo'n hele moeilijke klim. binnen 10 min sloeg het weer compleet om, het werd erg donker en het begon te regenen.. shit wat nu?? Gelukkig was het zo voorbij en kon ik weer verder.
Mijn tweede geplande wandeling was de Dubuji Boardwalk. Mooie wandeling over een aangelegd pad door het regenwoud. Ik was inmiddels alweer 2,5 uur onderweg en ik werd moe.. Dat zal wel komen door de temperatuur want het was er wel zo geweldig warm en de zon brandde als een gek! Ik ging terug naar het hostel en ben de rest van de middag aan het zwembad gaan liggen. Om 16:00 werd ik opgepikt en terug naar Cairns gebracht. Daar heb ik me voorbereid op de vlucht van de volgende dag naar Melbourne.

  • 04 November 2012 - 09:15

    Roos Pleun Mechelien En Theo:

    Hallo Ruby,
    Ook al reageren wij nu pas op je pracahtige reis: het is fantastisch om te zien en te lezen wat je allemaal meemaakt aan de andere kant van de wereld. Hier gaat alles zijn gangetjes, herfst, de eerste nachtvorst, een zuiptent in de tuin voor de vriendenclub van Pleun, Roos heeft bijna een spreekbeurt over Belgie, Mechelien is aan het treuren omdat Ajax (meer dan terecht) heeft veloren van Vitesse en ik heb genoten van wat jij allemaal meemaakt. Ben stikjaloers dat ik dit zelf nooit heb gedaan. Goolse groeten HOUDOE van ons allen

  • 08 November 2012 - 16:05

    Lieke:

    Leuk leuk leuk!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Mijn eerste reis

Het is bijna zover!!
Enkele maanden geleden heb ik besloten om te gaan reizen..
Ik ben in februari afgestudeerd aan ROC Sport en bewegen nivo 4. Omdat ik halverwege het jaar klaar was had ik de tijd om te werken/sparen voor mijn reis.
Al snel bedacht ik dat ik graag naar Australië wilde gaan, een land gemaakt voor backpackers met alles erop en eraan.
18 September vertrek ik met een groepsreis via Australian Backpackers. Ik vertrek vanuit schiphol met een groepje nederlanders naar Taiwan (Taipei), daar is mijn eerste tussenstop van maarliefst 11 uur (!!!). Vanuit daar vlieg ik verder naar Sydney, en heb ik ongeveer 4 dagen de tijd om alles te regelen zoals mijn bankzaken etc.
Ik kan bijna niet meer wachten, ik zou nog liever morgen gaan dan over 3 weken.

Ik probeer eigelijk zo min mogelijk te plannen in Australie, omdat ik tijd genoeg heb. Ik ga proberen om 6 maanden vol te maken, als het goed uitpakt nog wat langer, als ik er genoeg van heb, wat korter.
Ook zou ik graag naar Nieuwzeeland en Tasmanië gaan.. Maar dat zie ik nog wel.

Op de terugweg staat er een stop vast in Thailand (bangkok). Omdat het in Thailand een stuk goedkoper is wil ik daar misschien ook nog een maand rond gaan trekken. Ik heb een open ticket dus ik kan zelf bepalen hoelang ik ergens blijf.

Waarschijnlijk ga ik mijn volgende bericht pas typen tegen de tijd dat ik vertrek of tijdens mijn tussenstop in Taiwan.
Ik ben vollop bezig mijn voorbereidingen, er is al een hoop geregeld zoals mijn visum, verzekering, rijbewijs etc.
Ik ga in sydney beginnen, vanuit sydney naar Brisbane, vanuit brisbane naar de Withsunday Islands naar Cairns. Ik denk dat ik vanuit Cairns naar de outback ga reisen Alice Springs. Als het goed bevalt daar trek ik nog wat langer rond in de outback maar anders vlieg ik naar Melbourne. Het is dus nog allemaal even afwachten hoe het gaat lopen.

Als jullie nog tips hebben, die hoor ik graag!
Ik weet ook niet waar ik moet beginnen met wat ik mee zou moeten nemen in mijn rugzak.

Groetjes Ruby

Recente Reisverslagen:

21 April 2013

Laatste eilandje.. KOH TAO

12 April 2013

Back in Thailand North

12 April 2013

Vietnam 12 days!

13 Maart 2013

Cambodja

24 Februari 2013

THAILAND
Ruby

Actief sinds 30 Aug. 2012
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 18977

Voorgaande reizen:

18 September 2012 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: