Dag 44-52 Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ruby Tholen - WaarBenJij.nu Dag 44-52 Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ruby Tholen - WaarBenJij.nu

Dag 44-52 Melbourne

Door: Ruby Tholen

Blijf op de hoogte en volg Ruby

10 November 2012 | Australië, Melbourne

Hallooo hier ben ik weer! Zoals je aan de Titel kunt zien ben ik verhuist van Cairns naar Melbourne!!

God wat was ik zenuwachtig om naar Melbourne te gaan.. Ik heb mijn Nederlandse vrienden verlaten, EN ik ging vliegen voor de eerste keer in mijn leven ALLEEN. Ik heb een super tijd achter de rug gehad met de Dutchies in de oostkust. Maar ik vond het tijd om ze te verlaten omdat ik hier kom om mijn engels te verbeteren en om mijn eigen weg te gaan. Ik heb besloten om naar Melbourne te gaan omdat daar veel werk te vinden is rond de tijd van dit jaar.
Tot mijn verbazing was het vliegveld in Cairns wel zoo klein, dat ik nog niet eens kon verdwalen haha! Vlucht ging allemaal prima. Toen ik eenmaal aankwam in Melbourne had ik een soort van cultuurshock.. shit man.. in Cairns was het 32 graden en in Melbourne maarliefst 14!!!!! Ik liep uit het vliegveld met een huge backpack op mn rug en een rugzak aan de voorkant.. waar naartoe??? Ik had geeeeen idee! Achteraf gezien wel dom dat ik niet uitgezocht had van te voren waar ik naartoe ging in Melbourne want Melbourne is niet zomaar een stad maar je reist per tram/trein of bus.. Ik sprak een andere backpacker aan en we zijn samen op de skybus gestapt naar het station. Zij heeft me naar een informatie punt gebracht en vanuit daar heb ik een hostel gezocht. Een hostel van maarlieft 35 dollar! Ongelooflijk.. Daar zat ik dan, alleen, uitgeput in een shit hostel van 35 dollar haha. De dagen daarna ben ik erg veel van hostel geswitched omdat alles fullybooked was omdat de Melbourne cup eraan kwam, een erg groot evenement wat te maken heeft met paardenraces.. niks voor mij dus. Ik was ondertussen vollop bezig met werk zoeken op het internet. Op een middag kreeg ik een telefoontje van een vriendelijke mevrouw die me uitnodigde voor een sollicitatie voor een sales Job. Ik verhuisde die volgende dag naar St. Kilda omdat daar het adres van het bedrijf in de buurt lag. Met een hartslag van 200 ging ik per tram (zwartreizend) naar het adres van de sollicitatie. De man van de sales job was erg aardig maar praatte zooooo snel, en ik maar doen alsof ik alles snapte hahaha! Uiteindelijk had ik er een goed gevoel over en ik kwam redelijk goed uit de verf met mijn engels. Die avond werd ik teruggebeld en ik had de JOB! Wat bleek nou, ik moest serieus deur aan deur basic producten zoals brood, melk etc. gaan verkopen.. en ooooh wat had ik er een hekel aan zeg.. De hele dag jezelf te pletter lopen en niks verdienen. Ik heb dan ook meteen ontslag genomen de volgende dag. Blij dat ik er vanaf was maar nou had ik dus weer geen werk. Ik ben METEEN opzoek gegaan naar nieuw werk. Ik had mijn lucky week want diezelfde avond werd ik gesmst door een restaurant eigenaar dat ik de volgende ochtend langs mocht komen om proef te draaien als kitchenhand. Nadat ik proef had gedraaid bood hij mij een job aan voor de eerste week 20-30 uur en de weken daarna 40+ uur. JEUUUUJ, ik heb dus werk, en het word tijd om daar al mn energie in te stoppen en geld te verdienen want alles is zo belachelijk duur hier in Australie!! Morgen mag ik dus beginnen. Het word ook een beetje tijd om me te ''settelen'' hier in St. Kilda, omdat ik steeds heb geswitched van hostels heb ik veel mensen ontmoet maar ook meteen weer afscheid genomen. Ook word het tijd dat ik wat sportschoenen ga kopen hier want ik heb in de afgelopen 7,5 week 0,0 gesport!! SCHANDAAAALIG en ik merk ook dat ik wat kilotjes zwaarder ben geworden....

pff wat moet ik nog meer vertellen.. Owja, ik heb zelf pinguins gespot hier in St. Kilda erg appart!! Nooit geweten dat die beesten hier zaten.
Ik zie dat ik geen fotos van Cairns en Cape tribulation heb geupload.. Ik zal er eens een paar gaan uitzoeken.

xxxxxxxxxxxxxxxxx
Ruby

  • 11 November 2012 - 19:26

    Gerry:

    Hoi Ruby,

    wat een verhalen kei trots op je wat je allemaal in je uppie daar doet
    heerlijk om je verhalen te lezen en stiekem ook wel een beetje jaloers

    geniet nog van alles en succes met je nieuwe job

    ps heb net lieke weer op de trein gezet naar Beverwijk het is hier erg rustig in het herfstachtige
    oirschot

    Groetjes van ons alle en tot een volgende keer.

  • 13 November 2012 - 01:25

    Rowie:

    Ha ruubke.
    Altijd fijn om deze verhaaltjes terug te lezen, this ook maar goed dat het er is zo weet je zelf uiteindleijk ook nog wat je allemaal hebt gedaan haha.
    We missen je steeds meer hier thuis, niet een spontane binnenloper in trainingspakkie.... ons pap/mam vragen zomaar vaak naar jou haha..
    Ga nu maar is even lekker wat centen verdienen.. dat je toch nog misschien een vliegticket in de zomervakantie bij kan boeken haha ( waar we idd helaas niet vanuit mogen gaan)!!

    Geniet van je werkweek.

    XXXX,

  • 14 November 2012 - 15:47

    Francien:

    hoi ruby

    Wat heb je al veel gezien en gedaan,
    veel meer als wij ooit gedaan hebben.
    Fijn dat het je goed gaat,ik vind het kei knap.
    Nou maar even een tijdje werken dan kun je
    daarna weer verder trekken.
    Vele groetjes van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Mijn eerste reis

Het is bijna zover!!
Enkele maanden geleden heb ik besloten om te gaan reizen..
Ik ben in februari afgestudeerd aan ROC Sport en bewegen nivo 4. Omdat ik halverwege het jaar klaar was had ik de tijd om te werken/sparen voor mijn reis.
Al snel bedacht ik dat ik graag naar Australië wilde gaan, een land gemaakt voor backpackers met alles erop en eraan.
18 September vertrek ik met een groepsreis via Australian Backpackers. Ik vertrek vanuit schiphol met een groepje nederlanders naar Taiwan (Taipei), daar is mijn eerste tussenstop van maarliefst 11 uur (!!!). Vanuit daar vlieg ik verder naar Sydney, en heb ik ongeveer 4 dagen de tijd om alles te regelen zoals mijn bankzaken etc.
Ik kan bijna niet meer wachten, ik zou nog liever morgen gaan dan over 3 weken.

Ik probeer eigelijk zo min mogelijk te plannen in Australie, omdat ik tijd genoeg heb. Ik ga proberen om 6 maanden vol te maken, als het goed uitpakt nog wat langer, als ik er genoeg van heb, wat korter.
Ook zou ik graag naar Nieuwzeeland en Tasmanië gaan.. Maar dat zie ik nog wel.

Op de terugweg staat er een stop vast in Thailand (bangkok). Omdat het in Thailand een stuk goedkoper is wil ik daar misschien ook nog een maand rond gaan trekken. Ik heb een open ticket dus ik kan zelf bepalen hoelang ik ergens blijf.

Waarschijnlijk ga ik mijn volgende bericht pas typen tegen de tijd dat ik vertrek of tijdens mijn tussenstop in Taiwan.
Ik ben vollop bezig mijn voorbereidingen, er is al een hoop geregeld zoals mijn visum, verzekering, rijbewijs etc.
Ik ga in sydney beginnen, vanuit sydney naar Brisbane, vanuit brisbane naar de Withsunday Islands naar Cairns. Ik denk dat ik vanuit Cairns naar de outback ga reisen Alice Springs. Als het goed bevalt daar trek ik nog wat langer rond in de outback maar anders vlieg ik naar Melbourne. Het is dus nog allemaal even afwachten hoe het gaat lopen.

Als jullie nog tips hebben, die hoor ik graag!
Ik weet ook niet waar ik moet beginnen met wat ik mee zou moeten nemen in mijn rugzak.

Groetjes Ruby

Recente Reisverslagen:

21 April 2013

Laatste eilandje.. KOH TAO

12 April 2013

Back in Thailand North

12 April 2013

Vietnam 12 days!

13 Maart 2013

Cambodja

24 Februari 2013

THAILAND
Ruby

Actief sinds 30 Aug. 2012
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 18980

Voorgaande reizen:

18 September 2012 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: