Back in Thailand North - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ruby Tholen - WaarBenJij.nu Back in Thailand North - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ruby Tholen - WaarBenJij.nu

Back in Thailand North

Blijf op de hoogte en volg Ruby

12 April 2013 | Thailand, Chiang Mai

Met een grote brok in mijn keel vloog ik van Ho chi minh naar Bangkok.. Nog steeds zat het me flink dwars dat ik het niet voor elkaar had gekregen om het visum te krijgen voor China.

Oja.. Inmiddels heb ik mijn reis met een maand verlengt! Het worden 7 maanden in totaal.. misschien ook niet..

Terug in Bangkok.. Goh wat een hitte en wat een stank.. Meteen een ticket gekocht naar het noorden, Chiang Mai.
In de bus kwam ik naast een vriendelijke jongen te zitten, Rafael goh wat een toeval, uit Brazilie. Na een verschrikkelijke busreis met de airsco op 100% waren we dan eingelijk in ChiangMai en wat was het HEEET!! Ik dacht dat het koeler zou zijn maar nee.. Ik kwam aan bij het hostel en wilde betalen.. Ohjee.. Rabobankpas weg.. Cash weg.. Wat nu?? Ik probeerde niet in paniek te raken. Het moest gestolen zijn in de nachtbus. Ik zat op de eerste stoel net achter de trap naar beneden naar de busdriver en busboy.. De hostelowners waren bijzonder hulpzaam. Ik kon zolang blijven als ik wilde en eten met de familie (wat overigens zooo ontzettend spicy was dati k er stoned van werd??). Wat een geweldige mensen! Midden in de nacht heb ik mn ouders doodgegooid met whatsapp berichtjes. Gelukkig werd mam wakker en blokkeerde mijn kaart en regelende via de western union dat ik geld op kon nemen met mijn paspoort. Goh wat moet ik toch zonder mijn ouders, BEDANKT PAP EN MAM!
Eindelijk weer wat geld op zak en ik boekte een tripje naar de jungle! Samen met wat zwitserse, ierse, nederlander en belg. Gezellig groepje. Het was suuuuuper heet! De eerste dag hebben we op een olifant gereden, wat best hoog en spannend was! We zijn daarna gaan hiken, het was zo heet dat iedereen liters water nodig had.. en dat hadden we niet. Toch flink doorgelopen en aangekomen op het eerste kamp. Dorpje in de middle of nowere, wat gezellig was. Kampvuurtje erbij. De andere twee dagen hebben we veel gewandeld maar al met al het was de moeite toch wel waard hoor! En het geld zeker want het kost hier geen drol.
Ik vond Chiang Mai niet zo geweldig.. Ik besloot om naar Pai te gaan want ik hoorde daar zoveel verhalen over!

Ik werd in een klein busje gepropt.. en die deed er maarlieft 5 uur over om naar Pai te rijden.. Hoog in de bergen met veeeel U bochten.

Ik reed Pai binnen.. Goh wat een atmosfeer!! Suuuuuper. Snel een hosteltje gevonden voor maarlieft 2 euro. Savonds nog flink gepartyed met de mensen die ik eerder had ontmoet in Chiangmai. De sfeer was zo goed, relaxed maar toch kon je er flink goed uitgaan.
Wat ik eigelijk in Pai heb gedaan is niks.. Veeeeeeel gefeest tot 6:00 elke morgen. Super mensen ontmoet en een super tijd gehad.
Iedereen huurde een scootertje.. Dat liet ik maar achterwege vanwege mijn eerdere ongelukjes thuis.
Na een nacht goed stappen ging ik mijn bus boeken naar Bangkok om naar het zuiden te gaan.. En Jaa hoor.. het was weer zover.. Mijn geld was weeeeer weg. Hoe kan dat nou? Teveel gedronken? Ja dat zeker maar het is onmogelijk om 50 euro te spenderen aan alcohol in 1 nacht. Flink balen weer.. achja.. niks aan te doen!
Bus toch geboekt naar Bangkok, een super de luxe bus, het leek wel alsof we in een vliegtuig stapte! Na een TE lange reis kwam ik in Bangkok aan.. waar ik weer klungelde met mijn geld.. niks meer op zak..
Gelukkig helpen de backpackers elkaar erg goed en ik kon wat lenen. Mn vader zover gekregen dat ie vanuit zijn werk even naar de Western Union reed om wat geld te storten. Yeaaaah, Ik hoefde dus niet nog een nacht in Bangkok te blijven maar ik kon die avond al doorrijden naar het zuiden, Koh Tao. Het eiland waar alles begon in Thailand.

Ik ben net aangekomen in Koh Tao na een 16 urige reis. 2 maanden geleden heb ik hier mijn open water course gedaan samen met Bryan een franse/engelse jongen. Hij zit hier nog steeds om zijn dive master te halen. Ik heb hem vanmiddag al even opgezocht, altijd leuk om oude maatjes weer terug te zien!

Ik denk dat ik mijn trip ga afsluiten hier in het zuiden van Thailand. Toch spookt China nog steeds rond in mijn hoofd.. Ik heb geen geld meer dus het word lenen.. of naar huis..

Hoe denken jullie erover???????

  • 12 April 2013 - 12:44

    Rowie:

    Genieten genieten zolang het kan! Maar als je naar huis komt heb ik daaar zeker geen problemen mee :) dan heb ik weer een maatje die me door de laatste loodjes heeen trekt. Een persoonlijke body builder trainster!! Wat verlang ik daar na hahaha!

    Tot snel lieve ruub,

    Ik mis je

  • 12 April 2013 - 13:09

    Annonimus:

    Je leeft maar een keer! ;-) (Y)

  • 13 April 2013 - 11:22

    Ton Tholen:

    Hallo Ruby,

    Ja, jammer Ruby dat je geen reisvisum kunt krijgen voor China. Wat je ook zou kunnen doen is teruggaan naar Nederland. Daar gaan werken en sparen en HUPSAKEE weer op reis.
    Het is maar een idee.
    Vermaak Je!!!

    Groeten,
    Ton

  • 19 April 2013 - 18:24

    Lieke Van Bommel:

    Geniet van je laatste dagen!! Veel plezier en veilig naar huis :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Mijn eerste reis

Het is bijna zover!!
Enkele maanden geleden heb ik besloten om te gaan reizen..
Ik ben in februari afgestudeerd aan ROC Sport en bewegen nivo 4. Omdat ik halverwege het jaar klaar was had ik de tijd om te werken/sparen voor mijn reis.
Al snel bedacht ik dat ik graag naar Australië wilde gaan, een land gemaakt voor backpackers met alles erop en eraan.
18 September vertrek ik met een groepsreis via Australian Backpackers. Ik vertrek vanuit schiphol met een groepje nederlanders naar Taiwan (Taipei), daar is mijn eerste tussenstop van maarliefst 11 uur (!!!). Vanuit daar vlieg ik verder naar Sydney, en heb ik ongeveer 4 dagen de tijd om alles te regelen zoals mijn bankzaken etc.
Ik kan bijna niet meer wachten, ik zou nog liever morgen gaan dan over 3 weken.

Ik probeer eigelijk zo min mogelijk te plannen in Australie, omdat ik tijd genoeg heb. Ik ga proberen om 6 maanden vol te maken, als het goed uitpakt nog wat langer, als ik er genoeg van heb, wat korter.
Ook zou ik graag naar Nieuwzeeland en Tasmanië gaan.. Maar dat zie ik nog wel.

Op de terugweg staat er een stop vast in Thailand (bangkok). Omdat het in Thailand een stuk goedkoper is wil ik daar misschien ook nog een maand rond gaan trekken. Ik heb een open ticket dus ik kan zelf bepalen hoelang ik ergens blijf.

Waarschijnlijk ga ik mijn volgende bericht pas typen tegen de tijd dat ik vertrek of tijdens mijn tussenstop in Taiwan.
Ik ben vollop bezig mijn voorbereidingen, er is al een hoop geregeld zoals mijn visum, verzekering, rijbewijs etc.
Ik ga in sydney beginnen, vanuit sydney naar Brisbane, vanuit brisbane naar de Withsunday Islands naar Cairns. Ik denk dat ik vanuit Cairns naar de outback ga reisen Alice Springs. Als het goed bevalt daar trek ik nog wat langer rond in de outback maar anders vlieg ik naar Melbourne. Het is dus nog allemaal even afwachten hoe het gaat lopen.

Als jullie nog tips hebben, die hoor ik graag!
Ik weet ook niet waar ik moet beginnen met wat ik mee zou moeten nemen in mijn rugzak.

Groetjes Ruby

Recente Reisverslagen:

21 April 2013

Laatste eilandje.. KOH TAO

12 April 2013

Back in Thailand North

12 April 2013

Vietnam 12 days!

13 Maart 2013

Cambodja

24 Februari 2013

THAILAND
Ruby

Actief sinds 30 Aug. 2012
Verslag gelezen: 382
Totaal aantal bezoekers 18983

Voorgaande reizen:

18 September 2012 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: