Laatste eilandje.. KOH TAO - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Ruby Tholen - WaarBenJij.nu Laatste eilandje.. KOH TAO - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Ruby Tholen - WaarBenJij.nu

Laatste eilandje.. KOH TAO

Door: ruby tholen

Blijf op de hoogte en volg Ruby

21 April 2013 | Thailand, Ko Tao

Hier is ie dan.. ik denk mijn aller aller aller laatste bericht op waarbenjij.nu.

Ik heb mijn laatste week doorgebracht in Koh Tao, daar ben ik mijn trip begonnen en daar heb ik het ook geeindigd.
Toen ik Koh tao binnen kwam gevaren was het weer maar slecht.. (lees bewolkt maar nog steeds bikini weer). Dat bleef aanhouden de eerste dagen.. In de eerste week was het Thais nieuwjaar, Sokran festival. Dat betekend, waterpistool in je linkerhand en fles bier in je rechter hand en feesten maar! In Koh tao was het niet zo groots als in Chiang Mai maar ondanks mijn oooooh zo grote aanhoudende verkoudheid heb ik me flink vermaakt die dag! Ik ben nu al ongeveer 3 weken flink aan het hoesten en ik kom er niet vanaf. Dat ligt ook onder andere aan mijn hostel in Koh Tao omdat het daar elke nacht ongeveer 18 graden is en buiten 35!
Verder heb ik erg zuinig geleefd in Koh Tao omdat ik gewoon door mijn geld heen zit.. Zo af en toe was ik telaat met doorgeven naar huis, HE PAP, mn geld is op.. en omdat hij het via de Western Union moet storten duurt dat weer even dus heb af en toe met een erg laag budget geleefd. Niet erg! Ik had genoeg om mijn accomodatie te betalen, eten en savonds wat biertjes voor 70 cent uit de supermarkt.
Zoals gewoonlijk heb ik weer veel mensen ontmoet en daar een erg leuke tijd mee gehad op het mooie eiland.
Tijdens mijn laatste ontbeid bij mijn vaste prik restaurant Seashell heb ik toch wel even een traantje weggepinkt hoor.. doei strand, doei geweldige mensen, doei Thailand..

Ik ben vandaag gearriveerd in Bangkok.. het is hier zooo ontzettend heet! Het zweet spuit gewoon uit mn hoofd! Ik heb un kamertje samen met un leuke Duitse meid die ik op de bus heb ontmoet (Altijd handig, kosten delen, het is trouwens de normaalste zaak van de wereld om je kamer met vreemde te delen!) Ik heb hier nog 3 volle dagen voordat mn vliegtuig vertrek (lees VLIEGTUIG.. misschien wel zonder mij..;) Verder ga ik hier nog een maatje ontmoeten vandaag of morgen waarmee ik een tijd heb samengereisd in Australie! leukleuk..

Ik begin me toch wel een beetje te realiseren dat ik weer terugga naar de ''real world'', waar ik trouwens nu nog echt niet op sta te wachten.. Ik heb het hier erg naar mijn zin en ben gewoon nog niet klaar om naar huis te gaan.. Ben ook een beetje bang dat ik thuis in een dipje terrecht kom, maar daar heb ik mn vriendinnen en mn gezin voor natuurlijk!!(?) haha geen twijfel aan want volgens mij staat iedereen er thuis meer om te springen dat ik thuis kom dan ik..


SEE YA 24TH OF APRIL! zo niet.. in het weekend of met KONINGINNENDAG!
xxxxxxxxx

  • 21 April 2013 - 08:44

    Joy:

    We sleuren je wel door die dip van je heen Ruub!

    Veel plezier de laatste dagen!
    En ik ben blij dat je eindelijk is terugkomt!

    Xxxxxx

  • 21 April 2013 - 09:28

    Liz:

    Ja schattie als je ons weer ziet wil je niet
    Meer terug haha see you soon !!! Xxx

  • 22 April 2013 - 17:40

    Rowie:

    Haha het zal inderdaad even flink tegen vallen!! Maar ook dat overleef je weer en het goede weer is op komst want ons zonnestraaltje komt terug haha.

    En you know, mocht je het thuis niet resden, hier valt ook nog wel een kamer te huren for free haha!

    Geniet van je laatste party liefje!

    Xxxx

  • 23 April 2013 - 08:32

    Gerry:

    Hoi ruby,

    de één komt thuis de ander vertrekt .
    ik hoop datr je nog lang na kan genieten van alles wat je hebt mee gemaakt
    dat nemen ze je in ieder geval niet meer af
    wij wensen je een goeie reis en tot snel in het bjna zonnige oirschot

    Gr Grerry





Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Tao

Mijn eerste reis

Het is bijna zover!!
Enkele maanden geleden heb ik besloten om te gaan reizen..
Ik ben in februari afgestudeerd aan ROC Sport en bewegen nivo 4. Omdat ik halverwege het jaar klaar was had ik de tijd om te werken/sparen voor mijn reis.
Al snel bedacht ik dat ik graag naar Australië wilde gaan, een land gemaakt voor backpackers met alles erop en eraan.
18 September vertrek ik met een groepsreis via Australian Backpackers. Ik vertrek vanuit schiphol met een groepje nederlanders naar Taiwan (Taipei), daar is mijn eerste tussenstop van maarliefst 11 uur (!!!). Vanuit daar vlieg ik verder naar Sydney, en heb ik ongeveer 4 dagen de tijd om alles te regelen zoals mijn bankzaken etc.
Ik kan bijna niet meer wachten, ik zou nog liever morgen gaan dan over 3 weken.

Ik probeer eigelijk zo min mogelijk te plannen in Australie, omdat ik tijd genoeg heb. Ik ga proberen om 6 maanden vol te maken, als het goed uitpakt nog wat langer, als ik er genoeg van heb, wat korter.
Ook zou ik graag naar Nieuwzeeland en Tasmanië gaan.. Maar dat zie ik nog wel.

Op de terugweg staat er een stop vast in Thailand (bangkok). Omdat het in Thailand een stuk goedkoper is wil ik daar misschien ook nog een maand rond gaan trekken. Ik heb een open ticket dus ik kan zelf bepalen hoelang ik ergens blijf.

Waarschijnlijk ga ik mijn volgende bericht pas typen tegen de tijd dat ik vertrek of tijdens mijn tussenstop in Taiwan.
Ik ben vollop bezig mijn voorbereidingen, er is al een hoop geregeld zoals mijn visum, verzekering, rijbewijs etc.
Ik ga in sydney beginnen, vanuit sydney naar Brisbane, vanuit brisbane naar de Withsunday Islands naar Cairns. Ik denk dat ik vanuit Cairns naar de outback ga reisen Alice Springs. Als het goed bevalt daar trek ik nog wat langer rond in de outback maar anders vlieg ik naar Melbourne. Het is dus nog allemaal even afwachten hoe het gaat lopen.

Als jullie nog tips hebben, die hoor ik graag!
Ik weet ook niet waar ik moet beginnen met wat ik mee zou moeten nemen in mijn rugzak.

Groetjes Ruby

Recente Reisverslagen:

21 April 2013

Laatste eilandje.. KOH TAO

12 April 2013

Back in Thailand North

12 April 2013

Vietnam 12 days!

13 Maart 2013

Cambodja

24 Februari 2013

THAILAND
Ruby

Actief sinds 30 Aug. 2012
Verslag gelezen: 2861
Totaal aantal bezoekers 18978

Voorgaande reizen:

18 September 2012 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: