Dag 12 Byron bay (nimbin) - Reisverslag uit Nimbin, Australië van Ruby Tholen - WaarBenJij.nu Dag 12 Byron bay (nimbin) - Reisverslag uit Nimbin, Australië van Ruby Tholen - WaarBenJij.nu

Dag 12 Byron bay (nimbin)

Door: Ruby Tholen

Blijf op de hoogte en volg Ruby

02 Oktober 2012 | Australië, Nimbin

Nimbin today!! Lisa, Anna en Greg gingen ook mee. In een hippie bus werder we opgehaald bij ons hostel. De muziek kei hard aan en gas erop! Onderweg nog een walibi gezien. My first one! Onderweg gestopt om macadamia noten te eten, erg lekker!! Het weer was wat minder vandaag maar wel droog en warm genoeg om in een hempje en broekje rond te lopen. Eenmaal aangekomen bij Nimbin was het een kleine straat met winkeltjes en je kon overal weedcookies kopen. Na even te hebben getwijffeld, heb ik toch géén weedcoockie gekocht en ook geen wiet gehaald. het was een erg toeristisch stadje dus soms wist ik niet of ik nou lokale mensen zag of toeristen.. Lisa en Anna hebben wel een coockie geprobeert maar het had weinig effect, zonde van het geld dus. Na wat rond te hebben gelopen keerde we weer terug naar het hostel. Wentelteefjes gebakken. Savonds gingen Hannah en ik uit in de pub/club; Cheecky Monkeys, best wel heer erg gezellig en je had er echt heeel veel aanspraak. Het was dan ook een erg geslaagde avond, en niet duur.. drank werd ons aangeboden door enkele jongens HAHA. De ochtend erna had ik dan ook my first BIG hangover.. De goon hier uit australie is gewoon vergif denk ik.. Morgen meeten we onze vriend Janic in de middag en hij gaat met ons reizen t/m Noosa.

  • 02 Oktober 2012 - 13:27

    Nico Tholen:

    Hee Ruubke,
    Zoals ik lees in je verslag heb je het wel naar je zin. Heel goed. Ik hoop dat je nog veel meer mooie dingen kunt gaan doen, en mooie mensen ontmoeten. Op weg naar Noosa, breng je nog een bezoek aan Brisbane ook ? Dat is toch ook wel een flinke stad, prachtig gelegen aan moreton Bay.
    Hoedanook greetings, xxx van jouw allerbeste Pa

  • 02 Oktober 2012 - 13:27

    Nico Tholen:

    Hee Ruubke,
    Zoals ik lees in je verslag heb je het wel naar je zin. Heel goed. Ik hoop dat je nog veel meer mooie dingen kunt gaan doen, en mooie mensen ontmoeten. Op weg naar Noosa, breng je nog een bezoek aan Brisbane ook ? Dat is toch ook wel een flinke stad, prachtig gelegen aan moreton Bay.
    Hoedanook greetings, xxx van jouw allerbeste Pa

  • 05 Oktober 2012 - 07:47

    Joy:

    Ow dus je kunt daar best wel redelijk op
    stap dan Ruubke. En drank aangeboden
    gekregen van de boys! Australian boys?
    Kun je daar een beetje uit de weg met je
    Engels?
    Veel plezier en pas op daar he!
    Verstandig van je dat je de weet niet
    hebt geprobeerd haha ;)
    Xxxxxx have fun!

  • 07 Oktober 2012 - 14:57

    Anne:

    Hey Ruby,

    Leuk je verhalen te lezen. Ik moest even terug lezen heb het zo druk gehad, en afgelopen weet even wat anders aan me hoofd. Maar wat heb je toch al veel gezien zeg.
    En de foto's zijn ook echt super.

    Geniet er nog van!

    Xx

  • 09 Oktober 2012 - 10:16

    Beik:

    Hee ruubke

    Ben even lekker in de les je verhalen terug aan het lezen!
    Je maakt er wel veel mee zo te horen.. Meer als hier in ieder geval haha

    En wat heb ik nu gehoord van Soof haha

    Geniet er van Ruub, we missen je!

    XXX

  • 09 Oktober 2012 - 13:52

    Gerry V Bommel:

    Haai ruby

    Ik heb zojuist met je moeder gewerkt en ze vertelde me dat je met haaien aan aan het zwemmen bent
    nou nou das nie niks je zoekt het wel op hé
    heel erg leuk voor je geniet ervan en blijf je spannede verhalen met ons delen
    goeie reis verder

    gr van fam v Bommel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Nimbin

Mijn eerste reis

Het is bijna zover!!
Enkele maanden geleden heb ik besloten om te gaan reizen..
Ik ben in februari afgestudeerd aan ROC Sport en bewegen nivo 4. Omdat ik halverwege het jaar klaar was had ik de tijd om te werken/sparen voor mijn reis.
Al snel bedacht ik dat ik graag naar Australië wilde gaan, een land gemaakt voor backpackers met alles erop en eraan.
18 September vertrek ik met een groepsreis via Australian Backpackers. Ik vertrek vanuit schiphol met een groepje nederlanders naar Taiwan (Taipei), daar is mijn eerste tussenstop van maarliefst 11 uur (!!!). Vanuit daar vlieg ik verder naar Sydney, en heb ik ongeveer 4 dagen de tijd om alles te regelen zoals mijn bankzaken etc.
Ik kan bijna niet meer wachten, ik zou nog liever morgen gaan dan over 3 weken.

Ik probeer eigelijk zo min mogelijk te plannen in Australie, omdat ik tijd genoeg heb. Ik ga proberen om 6 maanden vol te maken, als het goed uitpakt nog wat langer, als ik er genoeg van heb, wat korter.
Ook zou ik graag naar Nieuwzeeland en Tasmanië gaan.. Maar dat zie ik nog wel.

Op de terugweg staat er een stop vast in Thailand (bangkok). Omdat het in Thailand een stuk goedkoper is wil ik daar misschien ook nog een maand rond gaan trekken. Ik heb een open ticket dus ik kan zelf bepalen hoelang ik ergens blijf.

Waarschijnlijk ga ik mijn volgende bericht pas typen tegen de tijd dat ik vertrek of tijdens mijn tussenstop in Taiwan.
Ik ben vollop bezig mijn voorbereidingen, er is al een hoop geregeld zoals mijn visum, verzekering, rijbewijs etc.
Ik ga in sydney beginnen, vanuit sydney naar Brisbane, vanuit brisbane naar de Withsunday Islands naar Cairns. Ik denk dat ik vanuit Cairns naar de outback ga reisen Alice Springs. Als het goed bevalt daar trek ik nog wat langer rond in de outback maar anders vlieg ik naar Melbourne. Het is dus nog allemaal even afwachten hoe het gaat lopen.

Als jullie nog tips hebben, die hoor ik graag!
Ik weet ook niet waar ik moet beginnen met wat ik mee zou moeten nemen in mijn rugzak.

Groetjes Ruby

Recente Reisverslagen:

21 April 2013

Laatste eilandje.. KOH TAO

12 April 2013

Back in Thailand North

12 April 2013

Vietnam 12 days!

13 Maart 2013

Cambodja

24 Februari 2013

THAILAND
Ruby

Actief sinds 30 Aug. 2012
Verslag gelezen: 404
Totaal aantal bezoekers 19008

Voorgaande reizen:

18 September 2012 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: