Dag 38-41 Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Ruby Tholen - WaarBenJij.nu Dag 38-41 Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Ruby Tholen - WaarBenJij.nu

Dag 38-41 Cairns

Door: Ruby Tholen

Blijf op de hoogte en volg Ruby

02 November 2012 | Australië, Cairns

Hoihoi
Ik ben inmiddels gearriveerd in Melbourne en zit nu in een hostel met gratis computers, dus weer tijd voor een reisverslagje over de afgelopen dagen.

Dag 38 Cairns
Ik had een erg lange busreis achter de rug van 10 uur en ik ben alleen verder gaan reizen.. Om 6 uur smorgens arriveerde ik in Cairns. Toevallig kwam ik een nederlands meisje tegen die blijkbaar bij mij in de bus zat en samen zijn we opzoek gegaan naar een hostel. Onderweg kwam ik voor het eerst wat aboriginals tegen.. Het was dus niet gelogen, ze waren inderdaad stom dronken, vies en stonken een uur in de wind. We kwamen een groepje half kotsende aboriginals tegen en we hadden er eerlijk gezegd een klein beetje schrik van. Uiteindelijk zijn we allebei naar een ander hostel gegaan. Ik had er al meteen spijt van want eerlijk waar, ik zat in misschien wel het smerigste hostel van heel Cairns had ik het idee! en ik had 2 nachten geboekt STOMSTOM!
Het was even wennen, het was erg warm en drukkend in Cairns.. De zon scheen vooral in de morgen en de rest van de dag was het bewolkt en heet! Ik was eigenlijk van plan om werk te zoeken in Cairns maar omdat het regenseizoen er aan zat te komen ben ik toch van gedachten verandert.. Ik ga werk zoeken in Melbourne.Ik zat in een internetcafe, en ik was over facebook wat aan het praten met mijn oude reisgenoten.. wat bleek nou, ze zaten gewoon langs me!!! Ik heb die avond een drankje met ze gedronken.

Dag 39 Cairns
In de ochtend was ik wat rond aan het lopen om wat leuke toers te boeken. Onderweg kwam ik Manou (Nederlandse) en Marsinna (Zwitserse) tegen. Manou had ik al eerder in de oostkust gezien. Ze hadden net een toer geboekt naar de Atherton waterfalls, en die heb ik uiteindelijk ook geboekt samen met hun voor de volgende dag. Samen met hun ben ben ik die dag ook nog naar een Regea festival geweest (lees: gewoon een veld met een podium). Lekker in de zon gelegen en genoten van de muziek. 's avonds heb ik ook nog met de meiden gekookt! Lekker man, want koken doe ik hier maar weinig. Savonds nog een drankje gedronken met de meiden en met Dennis. Dennis is een maatje uit de groep waarmee ik ben begonnen, hij was net gearriveerd in Cairns.

Dag 40 Cairns (Atherton waterfalls)
Jeuuuuj, ik mocht uit het smerigste hostel van heel Cairns. Ik ben snel geswitcht naar het hostel: Gilligans. Een enorm bekend party hostel in Cairns. Ik had niet de tijd om het hostel te bekijken omdat vandaag de Atherton Toer was.
We werden opgepikt door een mooi busje door Captain Matty. We reden door een omgeving waar je U tegen zegt (regenwoud). Ik keek mijn ogen oud, wouw.. Onze eerste stop was bij een meer. Bijna iedereen ging zwemmen maar ik hield toch mooi even mijn kleren aan want het water was koud en het miezerde een beetje terwijl het toch warm was.. Aparte zin.. maar het klopt wel! Daarna door naar The crater gereden. Een indrukwekkende krater eigenlijk, heel erg diep en het water was bijna fluoriserend groen. Daarna doorgereden naar een kleinere waterval, hup kleren uit, bikini aan en zwemmen maar! Leuk man, onder een waterval doorzwemmen. Nog even wat actie foto's gemaakt. Hierna zouden we naar de MillaMilla waterfall gaan maar eest stopte we nog bij een super look out. Een uitzicht over een super mooi landschap, super groen en je kon kilometers verweg kijken! De volgende stop was bij de MillaMilla waterfal, een grote hoge waterval waar je ook onderdoor kon zwemmen, super gaaf! De aller alles laatste stop was dan ook de klapper op de vuurpeil, een compleet natuurlijke waterslide. Je kon er vanaf glijden zonder dat je wat stootte, althans.. dat dacht ik. Na ongeveer 6 x glijden stootte ik mijn kont toch wel hard en loop ik rond met een blauwe bil haha.
Ik vond deze trip echt super gaaf, alles goed geregeld en heel relaxt allemaal.
Savonds ben ik nog op stap geweest voor een goeie met Manou, Marsinna en Dennis. We begonnen in mijn hostel Gilligans, wat dus inderdaad een mega party hostel is. Er zit een zwembad en een bar bij waar je U tegen zegt!! We zijn geeindigd in de Woolshed bar.. De drank ging er goed in, en mijn portomonee was ook erg snel leeg..

Dag 41 Cairns
Oeps.. katertje check!! Lege portomonee also Check!! Die dag nog hals over kop besloten dat ik naar Cape Tribulation wilde. De toer geboekt 2 dagen en 1 nacht in het regenwoud. Die dag ook meteen een vliegticket geboekt naar Melbourne. Ik ga alleen naar Melbourne, dus dat is wel erg spannend omdat het ook de eerste keer is dat ik alleen ga vliegen. Ik ben die dag samen met Dennis naar de Botanic garden gereden met zijn auto. Een hele mooie tuin, eigelijk een regenwoud. Deze dag vroeg naar bed gegaan want morgen vertrek ik om 7:00 naar Cape triublation.


Foto's volgen later omdat ik ze nu niet kan uploaden!! Wel staan er een paar van de Atherton Waterfalls op mijn facebook!!

xxxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Mijn eerste reis

Het is bijna zover!!
Enkele maanden geleden heb ik besloten om te gaan reizen..
Ik ben in februari afgestudeerd aan ROC Sport en bewegen nivo 4. Omdat ik halverwege het jaar klaar was had ik de tijd om te werken/sparen voor mijn reis.
Al snel bedacht ik dat ik graag naar Australië wilde gaan, een land gemaakt voor backpackers met alles erop en eraan.
18 September vertrek ik met een groepsreis via Australian Backpackers. Ik vertrek vanuit schiphol met een groepje nederlanders naar Taiwan (Taipei), daar is mijn eerste tussenstop van maarliefst 11 uur (!!!). Vanuit daar vlieg ik verder naar Sydney, en heb ik ongeveer 4 dagen de tijd om alles te regelen zoals mijn bankzaken etc.
Ik kan bijna niet meer wachten, ik zou nog liever morgen gaan dan over 3 weken.

Ik probeer eigelijk zo min mogelijk te plannen in Australie, omdat ik tijd genoeg heb. Ik ga proberen om 6 maanden vol te maken, als het goed uitpakt nog wat langer, als ik er genoeg van heb, wat korter.
Ook zou ik graag naar Nieuwzeeland en Tasmanië gaan.. Maar dat zie ik nog wel.

Op de terugweg staat er een stop vast in Thailand (bangkok). Omdat het in Thailand een stuk goedkoper is wil ik daar misschien ook nog een maand rond gaan trekken. Ik heb een open ticket dus ik kan zelf bepalen hoelang ik ergens blijf.

Waarschijnlijk ga ik mijn volgende bericht pas typen tegen de tijd dat ik vertrek of tijdens mijn tussenstop in Taiwan.
Ik ben vollop bezig mijn voorbereidingen, er is al een hoop geregeld zoals mijn visum, verzekering, rijbewijs etc.
Ik ga in sydney beginnen, vanuit sydney naar Brisbane, vanuit brisbane naar de Withsunday Islands naar Cairns. Ik denk dat ik vanuit Cairns naar de outback ga reisen Alice Springs. Als het goed bevalt daar trek ik nog wat langer rond in de outback maar anders vlieg ik naar Melbourne. Het is dus nog allemaal even afwachten hoe het gaat lopen.

Als jullie nog tips hebben, die hoor ik graag!
Ik weet ook niet waar ik moet beginnen met wat ik mee zou moeten nemen in mijn rugzak.

Groetjes Ruby

Recente Reisverslagen:

21 April 2013

Laatste eilandje.. KOH TAO

12 April 2013

Back in Thailand North

12 April 2013

Vietnam 12 days!

13 Maart 2013

Cambodja

24 Februari 2013

THAILAND
Ruby

Actief sinds 30 Aug. 2012
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 18998

Voorgaande reizen:

18 September 2012 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: