Dag 68-85 Melbourne - Great ocean road - Wilsons p - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ruby Tholen - WaarBenJij.nu Dag 68-85 Melbourne - Great ocean road - Wilsons p - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ruby Tholen - WaarBenJij.nu

Dag 68-85 Melbourne - Great ocean road - Wilsons p

Door: ruby tholen

Blijf op de hoogte en volg Ruby

16 December 2012 | Australië, Melbourne

Alweer een tijdje geleden dat ik wat van me heb laten horen maarja.. Als je aan het werk bent gebeurt er toch niet zoveel spannends.. of toch wel??
Ik zit nog steeds in hetzelfde hostel, beachhouse. In het begin had ik er een hekel aan maar raar maar waar, ik voel me er aardig thuis tussen de engelse en 1 duitser!!
Af en toe gaan we uit, maar de meeste avonden zaten we toch wel lekker op de grond met een goedkope fles wijn erbij.
Ik miste wat spullen van thuis, kleren etc.. Dus had pap en mam gevraagd of ze een pakket wilden sturen.. Het leek weken te duren maar op 29-11 arriveerde mijn pakket dan eindelijk!!!!!
De mensen van de receptie werden al gek van mij dat ik ongeveer 3 keer op een dag kwam vrage of mijn pakket al was gearriveerd. Blij als een kind rende ik met de doos (die 7.2 kilo woog) de trap op richting mijn kamer.
Ging zitten tussen mijn roommates en opende de doos, goh wat zat er veeeeeeeel in!! Ik las de brieven van thuis en mijn vriendinnen natuurlijk als eerst en ik weet niet wat er met me gebeurde maar ik brak in 2.. gemengde gevoelens..
een beetje heimwee maar ook super blij dat het pakket was gearriveerd. Er zaten genoeg kleren in voor een heel weeshuis, goh waar moet ik dat toch allemaal laten!?!?!?!?
Gelukkig zaten er ook spullen in die ik wel kon gebruiken HAHA onderandere mijn sportschoenen/kleren.
Na 10 weken weinig tot niks te hebben gedaan aan beweging ben ik begonnen met hardlopen, en ooooh wat valt dat tegen, maar wat voelt het goed!! Lekker muziekje op en lekker joggen langs het strand of andere mooie stukken in St. Kilda.
3 December was mijn laatste werkdag alweer.. Ik had graag gewerkt tot 7 december, 5 dagen vrij gehad en weer willen werken tussen 13 en 18 december, maar dat zat er niet in helaas.. Een conflict tussen de baas en mij.. Hij gaf me geen uren meer.. Lang verhaal, niks ernstigs!!
Ik was dus vrij van 4 t/m 8 dec. en ben de toerist uit gaan hangen in Melbourne. Ik was onderant een beetje gewend geraakt aan de stad en wist hoe het tram systeem in elkaar zat (gewoon instappen en niet betalen haha). Ik ben naar de Queens Victoria market geweest, een meeeega grote markt en je kunt er alles kopen wat je maar wilt! Ze hadden er zelfs een Nederlandse pannenkoeken kraam! Helaas moest ik 8 dollar betalen voor een pannekoek, dus dat had ik maar niet gedaan. Ook nog ChinaTown opgezocht, een stukje China maar dan midden in de stad Melbourne en The Victoria state library, een onwijs grote bieb in een erg mooi gebouw.
De stad is trouwens al helemaal omgetoverd in een ''kerst'' stad.. Erg raar dat je in de hitte rondloopt en overal kerstversiering ziet en muziek hoort!!
4-12 kwam Dennis richting Melbourne, dat is een jongen waarmee ik mij reis ben begonnen in Sydney, en gedeeltelijk samen de oostkust mee heb gedaan! Het was erg leuk om hem weer te zien en we hebben goed bijgebuurt.
We kwamen op het idee om Bart op te bellen. Ook Bart is met ons de groepsreis begonnen maar is meteen na Sydney zijn eigen weg gegaan en hij woont nu in Melbourne. We hadden hem al een lange tijd al niet meer gesproken en we belde hem op of we langs konden komen in zijn flat. Een erg gezellige avond! Leuk om weer even in het Nederlands te kletsen en wat ervaringen te delen.

9-12 het was zo ver! Samen met 3 duitse meiden ging ik de great ocean road doen en naar het Wilson prom parc!!!!! Hier had ik lang naar uit gegeken, lekker even de stad uit en de natuur in!
Elena heb ik leren kennen in de oostkust, Miriam is een collega van Elena, en Julia hebben we leren kennen via het internet. 4 jonge meiden totaal onvoorbereid kregen een zilvere Suzuki Swift toegewezen, Elena (22) was de gene die ging rijden want ze was de oudste.. Als je onder de 21 bent en wilt rijden betaal je erg veel voor de verzekering..
Waar moesten we naartoe?? Geen idee, maar we hadden een tomtom die alleen nederlands sprak en ik weet niet hoe maar we vonden de snelweg en de borden gaven al snel aan: Great Ocean Road.
We reden Melbourne uit en ik keek mijn ogen uit! We waren nog niet eens op de ''officiele'' great ocean road en het uitzicht was onbeschrijfelijk! Een zee waar je U tegen zegt maar een omgeving waar ik speechless vna werd. Zoiets had ik nog nooit gezien. Het rijden ging Elena erg goed af. We hebben de hele great ocean road in 1 dag gedaan we hadden alleen de 12 appostels geskipt en de london bridge.. Dat we bewaarde we voor morgen. Onderweg zijn we wel tig keer gestopt om foto's te maken en te genieten van het uitzicht. Ook heb ik voor 't eerst wilde koala's gezien. Niet 1 maar ik denk wel 50!! De zee was super blauw en het weer was prachtig!! In Port Campbell vonden we een hostel. Een soort huis helemaal voor ons alleen want er waren die nacht geen andere backpackers aanwezig. Vanuit onze slaapkamer konden we zo de zee opkijken!!
Op naar dag 2! Richting de 12 appostels, of beter gezegd, 5 ofzo?? Er zijn er al enkele ingestort maar nog steeds was het prachtig om te zien. Ik vond The London Bridge indrukwekkender om te zien, dat is een gigantische rots in de zee die eruit ziet als de london bridge. De golven waren gigantisch vandaag, gaaf om te zien! Deze dag hebben we de great ocean road nog een keer gedaan, heen en terug dus! Weer een super hostel gevonden in Torquay en savonds nog een mooie wandeling gemaakt langs het strand.
Korte samenvatting van The Great Ocean Road:
Incredable! Amazing! Speechless! Hahaha sorry voor mijn verschrikkelijke spelling maar ik heb ut nog steeds niet onder controle.

Na twee dagen great ocean road was het tijd om naar het wilsons promontory parc te rijden. Een erg bekend National parc in Victoria. Onderweg moesten we Julia afzetten op het vliegveld want haar vlucht was vandaag terug naar Brisbane, helaas moest ze de laatste twee dagen missen.
Het was een belachelijk lange rit, respect voor Elena want ze is al dagen aan het rijden!! We reden het park in en het was prachtig! Uitzichten, bomen, bergen, alles was perfect! Onze eerste wandeling was kort maar krachtig. Eerst door de Bush en we eindigde op het strand. Een alleen op de wereld gevoel hadden we haha. Prachtige zee en een ondeindig uitzicht op de coast. Onze 2e walk was 2,4 km. naar een geweldige look out: Sparkes. Hoog op een berg op een rots zaten we dan te genieten van een Turquaase, azuur blauwe zee met eilandjes. Het was precies zoals je op postkaarten ziet, en dan denk je altijd.. pff dit is een bewerkte foto.. mooi niet dus!! het is ECHT zo mooi. We hebben een lange tijd op de rots gerelaxed. 2,4 Km is niet zolang denk je dan, maar 2,4 km alleen maar steil omhoog lopen is zwaarder dan je denkt!. Eenmaal terug bij de auto twijfelde we of we nog tijd hadden voro een korte walk: Woodland walk. Een soort open vlakte (vallei) tussen de bergen. Na enkele minuten te hebben gelopen zagen we de eerste Emu's, reusachtige struisvogels, en kangaroos. Redelijk dichtbij zelfs!! We hadden niet veel tijd deze dag omdat de rit tussen The great ocean road en Wilsons parc erg lang was. Korte dag dus, snel een alweer geweldig hostel gevonden, en ons voorbereid op alweer de laatste dag van de roadtrip.
De laatste dag in het wilsons parc gingen we opzoek naar Wombads. We startte met een niet al te lange hike en kwamen uit bij een mooi verlaten strandje. Overal lagen trouwens ''levende'' schelpen. Normaal liggen er altijd dode halve schelpen op het strand. Appart, dit was nieuw voor mij haha! Op de route lag ook The Vereker look out. Een zwaaaare route steil omhoog, het was heet! zweten dus. We kwamen enorme rotsen tegen. Ik kon 't weer niet laten om ze te beklimmen, misschien een beetje gevaarlijk maar what is a life without taking some risks? Uitzicht & omgeving was weer om te genieten. We waren nog niet bij de Vereker look out geweest maar we hadden er al een hele klim opzitten en het was ongeveer 36 graden.. Toch hebben we doorgezet en toen we eenmaal aankwamen waren we blij dat we hadden doorgezet! Boven op de berg stonden we dan, we konden bijna 360 graden rondkijken over het land.
We hadden jammer genoeg geen wombats gespot helaas.. maar dat was geen ramp voor mij. Ik zou graag een keer terug willen naar het Wilsons prom parc en wat langere hikes willen doen en willen overnachten in het parc i.p.v. een hostel. Lijkt me super gaaf! We moesten om 13:00 alweer terug naar Melbourne rijden omdat we om 17:00 de auto moesten afdroppen midden in de stad in Melbourne.

Ik heb echt super genoten van de 4 daagste roadtrip! Echt heerlijk om weer even uit de stad te zijn en te kunnen genieten van de natuur. Ik kan dan ook niet wachten om naar Tasmanie te gaaaaaaan!!! 19 December vlieg ik, nog heel even wachten dus!

Helaas weer geen fotos, ik krijg ze niet fatsoenlijk up geload..

xxxx

  • 16 December 2012 - 09:35

    Joy:

    Wauw Ruby wat een verhaal!
    Gaaf al die dingen die je daar ziet zeg!
    En alles in kerststijl terwijl het daar super
    warm is is inderdaad raar. Wij hebben hier
    al wel sneeuw gehad, maar dat was zo weer
    weg. Nu is het koud en veel regen, bahbah!
    Wel jammer dat je de foto's niet kunt
    uploaden! Ben erg benieuwd naar de
    uitzichten waar je het allemaal over hebt!
    Pf wat gaat de tijd snel zeg, dinsdag zit je
    alweer 3 maanden daar! En je houd het zo
    goed vol! Nouja ik zou zeggen blijf daar
    totdat je echt alles wat je wilde zien gezien
    hebt. Natuurlijk missen we je, maar hier in
    ons dorpje is weinig te beleven...
    Heel veel plezier, pas goed op jezelf!
    Dikke X van mij

  • 16 December 2012 - 18:39

    Door Bogaerts:

    Hoi Ruby,
    Nogmaals geweldig zeg wat jij samen met andere mensen daar aan de andere kant van de Aarde
    beleeft en mag ervaren. Heel bijzonder, Kerst in de zomer, jij maakt dit nu mee, hoeveel Oirschottenaren hebben deze ervaring? Geweldig Ruby, en dan a.s. woesdag naar Tasmanie,
    SUPER zeg! Geniet maar zoveel je kunt, maar doe je wel voorzichtig.

    Héél véél groetjes,
    Door Bogaerts

  • 17 December 2012 - 10:18

    Lieke:

    Nou, elke dag maar op tijd naar bed zodat het eerder 19 december is! Maar daar zal weinig bezwaar tegen zijn HA-HA.
    Heb eens even zitten kijken wat er allemaal te doen en te zien is in Tasmanie... Ik hoop dat je ogen en tijd genoeg hebt, wat ziet er dat gaaf uit!
    Jaloerse groetjes, have fun & take care :-)

  • 17 December 2012 - 21:23

    Corrie V. Nunen:

    Ruby. Als ik je reisverslag lees dan zie ik je helemaal genieten. Ik denk dat je in tasmanie ook een leuke tijd zult hebben. Heel veel plezier fijne feestdagen en doe je de groetjes aan Ans van mijn?

  • 17 December 2012 - 21:23

    Corrie V. Nunen:

    Ruby. Als ik je reisverslag lees dan zie ik je helemaal genieten. Ik denk dat je in tasmanie ook een leuke tijd zult hebben. Heel veel plezier fijne feestdagen en doe je de groetjes aan Ans van mijn?

  • 17 December 2012 - 21:23

    Corrie V. Nunen:

    Ruby. Als ik je reisverslag lees dan zie ik je helemaal genieten. Ik denk dat je in tasmanie ook een leuke tijd zult hebben. Heel veel plezier fijne feestdagen en doe je de groetjes aan Ans van mijn?

  • 20 December 2012 - 19:21

    Beik:

    Hee ruub

    Als het goed is ben je nu in Tasmanië, hoe is het daar?
    Ben bij ons pap en ons mam dus kan mooi even op mijn gemak je verslag lezen!

    Fijn om te horen dat je daar geniet van alles, ik hoop dat Tasmanië ook goed bevalt..

    In ieder geval heel erg veel plezier op je nieuwe bestemming en we horen weer snel van je!

    Mis je!
    xx





  • 31 December 2012 - 13:12

    Marion Van Dijk:

    He Ruby, we hebben je verhalen weer gelezen, wat fantastisch allemaal. Volgens mij is het, op het moment dat ik dit schrijf bij jou al 2013!! Wij wensen je een heel gelukkig, gezond en avontuurlijk nieuwe jaar, maar volgens mij gaat dat wel lukken. Groetjes van ons 4-en!!

  • 31 December 2012 - 18:51

    Karin:

    Hé Ruubke, alle goeds en een avontuurlijk 2013!! Veel plezier in Tasmanie en we blijven je volgen.
    Frans en Karin

  • 06 Januari 2013 - 23:18

    Joke En Jan Van Beers-van Summeren:

    Ruby ik zag toevallig je ouders bij de Jumbo en vroeg hoe het me je gaat.
    Ze vertelde dat ik je kon volgen via internet. Dus je verhalen grotendeels gelezen en de foto's bekeken.
    Supergaaf !!! Geniet ervan.
    We missen je bij Laco.
    Tot ziens !
    Jan en Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Mijn eerste reis

Het is bijna zover!!
Enkele maanden geleden heb ik besloten om te gaan reizen..
Ik ben in februari afgestudeerd aan ROC Sport en bewegen nivo 4. Omdat ik halverwege het jaar klaar was had ik de tijd om te werken/sparen voor mijn reis.
Al snel bedacht ik dat ik graag naar Australië wilde gaan, een land gemaakt voor backpackers met alles erop en eraan.
18 September vertrek ik met een groepsreis via Australian Backpackers. Ik vertrek vanuit schiphol met een groepje nederlanders naar Taiwan (Taipei), daar is mijn eerste tussenstop van maarliefst 11 uur (!!!). Vanuit daar vlieg ik verder naar Sydney, en heb ik ongeveer 4 dagen de tijd om alles te regelen zoals mijn bankzaken etc.
Ik kan bijna niet meer wachten, ik zou nog liever morgen gaan dan over 3 weken.

Ik probeer eigelijk zo min mogelijk te plannen in Australie, omdat ik tijd genoeg heb. Ik ga proberen om 6 maanden vol te maken, als het goed uitpakt nog wat langer, als ik er genoeg van heb, wat korter.
Ook zou ik graag naar Nieuwzeeland en Tasmanië gaan.. Maar dat zie ik nog wel.

Op de terugweg staat er een stop vast in Thailand (bangkok). Omdat het in Thailand een stuk goedkoper is wil ik daar misschien ook nog een maand rond gaan trekken. Ik heb een open ticket dus ik kan zelf bepalen hoelang ik ergens blijf.

Waarschijnlijk ga ik mijn volgende bericht pas typen tegen de tijd dat ik vertrek of tijdens mijn tussenstop in Taiwan.
Ik ben vollop bezig mijn voorbereidingen, er is al een hoop geregeld zoals mijn visum, verzekering, rijbewijs etc.
Ik ga in sydney beginnen, vanuit sydney naar Brisbane, vanuit brisbane naar de Withsunday Islands naar Cairns. Ik denk dat ik vanuit Cairns naar de outback ga reisen Alice Springs. Als het goed bevalt daar trek ik nog wat langer rond in de outback maar anders vlieg ik naar Melbourne. Het is dus nog allemaal even afwachten hoe het gaat lopen.

Als jullie nog tips hebben, die hoor ik graag!
Ik weet ook niet waar ik moet beginnen met wat ik mee zou moeten nemen in mijn rugzak.

Groetjes Ruby

Recente Reisverslagen:

21 April 2013

Laatste eilandje.. KOH TAO

12 April 2013

Back in Thailand North

12 April 2013

Vietnam 12 days!

13 Maart 2013

Cambodja

24 Februari 2013

THAILAND
Ruby

Actief sinds 30 Aug. 2012
Verslag gelezen: 550
Totaal aantal bezoekers 19002

Voorgaande reizen:

18 September 2012 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: