Dag 53 tm 67 Melbourne (St Kilda) - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ruby Tholen - WaarBenJij.nu Dag 53 tm 67 Melbourne (St Kilda) - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ruby Tholen - WaarBenJij.nu

Dag 53 tm 67 Melbourne (St Kilda)

Door: Ruby Tholen

Blijf op de hoogte en volg Ruby

25 November 2012 | Australië, Melbourne

Haha hier en daar kreeg ik te horen, Ruby wanneer komt je nieuwe verhaaltje.. nou hier is ie dan!!!

Ik ben net klaar met werken en heb nu 2 weken achter de rug..
Wat ik ben is een Kitchenhand.. Gewoon een backpacker die het vervelende werk in de keuken mag doen zoals oneindig veel afwas.. Pizza bodems maken en pasta's maken.
In de keuken werken mensen uit Idia, Ierland, Italie, Engeland.. Soms is de communicatie tussen de collega's echt flut omdat niemand fatsoenlijk engels praat maar het gaat beter en beter.
Soms draai ik dubble shifts (smorgens en savonds werken met een pauze ertussen) en soms maar 4 uurtjes, soms 8.. Heel verschillend dus. Mijn rooster is elke week ook anders. Ik moet eerlijk zeggen.. Dit is het zwaarste werk wat ik ooit in mijn leven heb gedaan, een lesje club battle geven is hier niks bij!! Soms moet ik rennen als een gek met stapels borden/bestek/pannen etc.
Er zitten ook dagen bij dat het erg rustig is en dat ik lekker op mijn dooie gemak kan werken. Of het nou leuk is het werk?? Niet altijd..
But I'll keep my mind on the money!! Ze hebben trouwens wel de beste pizza/broodjes/salades van heeeeel de wereld, en je mag eten wanneer je honger hebt dus hier kan ik al wat geld mee besparen! Ik krijg trowens elke maandag Cash uitbetaald wat echt super is!!

Ik zit nu al twee weken in een hostel: Beach house. Mijn kamer is klein en lijkt op een soort gevangenis haha. We slapen met 5 mannen en 5 vrouwens op de kamer en delen een douche en wc. Ik ben de enigste Nederlander op de kamer dus ik kan mijn engels goed oefenen. Iedereen werkt op mijn kamer dus in de morgen gaan er 10 verschillende wekkers.. een om 6:00, een om 6:15 en ga zo maar door, en iedereen snoozed minimaal 2 x!! In het begin vond ik dit verschikkelijk maar het is raar maar waar, het wend!! Ik slaap dan ook elke nacht als een roos terwijl sommige mensen in mijn kamer erg luidruchtig zijn. Gelukkig kan ik overweg met iedereen uit mn kamer en zitten we bijna elke avond op de grond onze goedkope goon te drinken met een stok kaarten erbij.

Wat mijn plannen zijn voor de komende tijd zijn, de great ocean road + een National parc waarvan in de naam even ben vergeten EN mijn ticket naar Tasmanie staat vast!!! 19 dec!!
De great ocean road en het National parc ga ik per auto doen met 3 andere Duitse meiden. Its me against the Germans dus.. haha maar dat ga ik wel overleven hoor!!

19 Dec. vlieg ik naar Tasmanie en word ik opgehaald van het vliegveld door Ans van Heijster. Dat is de zus van Tante Jet van heijster en daar mag ik een tijd verblijven in de hoofdstad Hobart!! Ik kan bijna niet wachten om te vertrekken naar Tasmanie!!
Toevalllig smste Hannah me gister (een maatje waarmee ik mijn reis ben begonnen) dat ze ook naar Tasmanie komt en daar een 6 daagse overland hike wil gaan doen, en wil rondreizen in een Campervan.. Ze komt pas rond 12 Januari maar misschien wil ik wel op ze wachten om met ze mee te reizen!!

Ik heb al wel door dat Melbourne niet echt een stad voor mij is.. Ik zit in St Kilda een klein deel van Melbourne waar je alles hebt: strand, winkels, genoeg kroegen, dus ik vind hier de weg wel. Ik zit hier ook wel op mijn plek eigelijk! Als ik naar de Stad melbourne zelf ga ben ik compleet voor mijn gevoel in de middel of nowhere. Ik heb dan ook niet echt het gevoel dat ik in Australie ben hier maar gewoon een een grote stad.. Maar werken moet ook gebeuren!!!

Verder vergeet ik natuurlijk weer heel veel te vertellen.. maar op het moment ben ik even klaar met mijn verhaal.
Op een of andere manier krijg ik hier mijn foto's niet ge upload dus helaas weeeer geen fotos, die houden jullie nog te goed.

Owja.. verder is het weer hier ook zoo appart! Soms is het 22 graden overdag en gister was het 34!!! Je weet nooit wat voor kleren je moet aantrekken want het weer kan in een keer omslaan.

Pff.. volgens mij vergeet ik echt heel veel om te vertellen, maar dat komt later dan wel weer!!!

xxxxxxxxxxx

  • 25 November 2012 - 06:44

    Hannie Van Den Akker:

    Nou Ruby knap hoor wat je allemaal onderneemt daar!!!
    Je hebt groot gelijk en die tijd neemt niemand meer van je af meid,
    nog ff (lekker) doorwerken en dan is het zo weer 19 december, ga je weer een
    andere tijd tegemoet.
    Heel veel plezier gewenst en maak er wat moois van, maar dat komt helemaal goed denk ik!!!
    Groetjes uit Spoordonk.

  • 26 November 2012 - 11:33

    Tess:

    Kort maar krachtig..
    Ben trots op je Ruub!!!

  • 26 November 2012 - 15:02

    Beik:

    Ook al spreek ik je heel veel, toch fijn om te horen hoe t met je gaat en wat je mee maakt!
    Werk ze nog he haha


    xxx

  • 27 November 2012 - 13:40

    Lieke:

    You go girl!!!!!

  • 29 November 2012 - 06:50

    Veronique :

    Hee ruub, dus als je thuis komt kun je vastblekkere pizza's voor ons maken haha! Lekker geld verdien zodat je straks nog meer supervette dingen kan doen! Xxx

  • 29 November 2012 - 10:04

    Lolaaatje:

    ben trots op je ruubke,
    nog veel plezier!

  • 30 November 2012 - 14:43

    Door Bogaerts:

    Na enkele weken nog eens jouw reisverslagen gelezen.
    Net als veel andere mensen vind ook ik het héél knap wat je daar allemaal onderneemt.
    En dan 19 december naar Thasmanie, geweldig zeg!
    Eerst nog maar wat geld bij elkaar sprokkelen want het gaat hard,
    ze rollen zo weer je beurs uit.
    Nou Ruby, héél véél lieve groetjes van mij.

  • 03 December 2012 - 13:42

    Gerry:

    Hoi Ruby,

    De eeste sneeuw is hier zojuist gevallen en jij zit daar lekker in het zonnetje stuur maar een beetje deze kant op
    Ik hoor dat je pakketje geariveerd is dus heeft de sint ook aan jou gedacht , werk nog ff lekker door verstand op nul dan kun je de dollars weer laten rollen
    succes met alles

    Lieve groet uit OIrschot fam v bommel

  • 07 December 2012 - 23:57

    Corry Van Tintelen:

    Hallo Ruby, ik kan echt genieten van je verhalen. Heel intressant wat je allemaal meemaakt en ziet.
    En lekker warm weer.
    Hier is het volop winter, heel veel sneeuw vandaag en vannacht zou het min 17 graden kunnen
    vriezen, dus electrische deken in bed om warm te blijven.Het is nu bijna middernacht, dus bedtijd.
    Ik had al lang in bed moeten liggen, morgen dan maar wat later op.
    Tot mails binnenkort, beloof ik.
    Hartelijke groeten van
    Corry.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Mijn eerste reis

Het is bijna zover!!
Enkele maanden geleden heb ik besloten om te gaan reizen..
Ik ben in februari afgestudeerd aan ROC Sport en bewegen nivo 4. Omdat ik halverwege het jaar klaar was had ik de tijd om te werken/sparen voor mijn reis.
Al snel bedacht ik dat ik graag naar Australië wilde gaan, een land gemaakt voor backpackers met alles erop en eraan.
18 September vertrek ik met een groepsreis via Australian Backpackers. Ik vertrek vanuit schiphol met een groepje nederlanders naar Taiwan (Taipei), daar is mijn eerste tussenstop van maarliefst 11 uur (!!!). Vanuit daar vlieg ik verder naar Sydney, en heb ik ongeveer 4 dagen de tijd om alles te regelen zoals mijn bankzaken etc.
Ik kan bijna niet meer wachten, ik zou nog liever morgen gaan dan over 3 weken.

Ik probeer eigelijk zo min mogelijk te plannen in Australie, omdat ik tijd genoeg heb. Ik ga proberen om 6 maanden vol te maken, als het goed uitpakt nog wat langer, als ik er genoeg van heb, wat korter.
Ook zou ik graag naar Nieuwzeeland en Tasmanië gaan.. Maar dat zie ik nog wel.

Op de terugweg staat er een stop vast in Thailand (bangkok). Omdat het in Thailand een stuk goedkoper is wil ik daar misschien ook nog een maand rond gaan trekken. Ik heb een open ticket dus ik kan zelf bepalen hoelang ik ergens blijf.

Waarschijnlijk ga ik mijn volgende bericht pas typen tegen de tijd dat ik vertrek of tijdens mijn tussenstop in Taiwan.
Ik ben vollop bezig mijn voorbereidingen, er is al een hoop geregeld zoals mijn visum, verzekering, rijbewijs etc.
Ik ga in sydney beginnen, vanuit sydney naar Brisbane, vanuit brisbane naar de Withsunday Islands naar Cairns. Ik denk dat ik vanuit Cairns naar de outback ga reisen Alice Springs. Als het goed bevalt daar trek ik nog wat langer rond in de outback maar anders vlieg ik naar Melbourne. Het is dus nog allemaal even afwachten hoe het gaat lopen.

Als jullie nog tips hebben, die hoor ik graag!
Ik weet ook niet waar ik moet beginnen met wat ik mee zou moeten nemen in mijn rugzak.

Groetjes Ruby

Recente Reisverslagen:

21 April 2013

Laatste eilandje.. KOH TAO

12 April 2013

Back in Thailand North

12 April 2013

Vietnam 12 days!

13 Maart 2013

Cambodja

24 Februari 2013

THAILAND
Ruby

Actief sinds 30 Aug. 2012
Verslag gelezen: 564
Totaal aantal bezoekers 18984

Voorgaande reizen:

18 September 2012 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: