Dag ?? k weet het niet meer TASMANIE!!! - Reisverslag uit Hobart, Australië van Ruby Tholen - WaarBenJij.nu Dag ?? k weet het niet meer TASMANIE!!! - Reisverslag uit Hobart, Australië van Ruby Tholen - WaarBenJij.nu

Dag ?? k weet het niet meer TASMANIE!!!

Door: Ruby

Blijf op de hoogte en volg Ruby

10 Januari 2013 | Australië, Hobart

19 december het was zover.. ik ging naar Tasmanie. Een dubbel gevoel, erg fijn dat ik na enkele weken Melbourne eindelijk kon verlaten maar ik moest ook afscheid nemen van enkele vrienden. Stiekem zonder dat je het door hebt ga je na een tijdje je toch wel thuis voelen in een hostel, hoe slecht de bedden dan ook zijn en hoe smerig de keuken was.. Toch ging ik het missen..

Eenmaal aangekomen op het vliegveld bleek dat ik 2 uur vertraging had.. Erg vervelend maar ik kwam een andere nederlandse meid tegen waarmee ik aan de praat raakte. Na 2 uur wachten zat ik dan eindelijk in het vliegtuig. Tot mijn verbazing waren we al in Hobart na 55 minuten!!! Ik ging landen tijdens de zonsonderdag en wat ik voor een uitzicht had uit het vliegtuig dat was niet normaal!!! Jammer dat ik geen foto's had gemaakt maar dat kwam waarschijnlijk omdat ik met open mond naar buiten aan het staren was. Prachtig landschap met veel heuvels, super!!!

Op het vliegveld werd ik warm onthaald door Ans van Heijster. Ans van Heijster is een zus van mijn Tante, Jet van Heijster. Ze woont al als ik me niet vergis ongeveer 33 jaar in Tasmanie met haar man Peter en 4 zoons. Ik had al veel contact gehad met haar via de mail en ik mocht een tijdje bij hun thuis verblijven. Eenmaal aangekomen in West Hobart kreeg ik mijn eigen kamer toegewezen, WOUW wat een luxe, dat was toch wel even iets ander dan een kamer delen met 9 snurkende bouwvakkers!
Peter en Ans hebben me vanalles laten zien rond Hobart. Af en toe maken we een wandeling in de bossen of gaan we ergens naartoe, zoals Port Arthur, het zwembad, de fitness, mooie stranden, tennis wedstrijden, dieren parken etc. Ook ben ik zo af en toe op stap geweest met een van de zoons hier in Hobart.
Ook kerst heb ik gevierd hier!! Erg gezellig maar toch wel raar hoor, kerst vieren in je korte broek en slippertjes. We hebben met bijna heel het gezin lekker gegeten, 1 zoon ontbrak want die zit in Hongarije. Erg gezellige kerst heb ik hier gehad!
Tijdens nieuwjaar ben ik met de jongste zoon en zijn vrienden mee geweest naar het Falls festival. Dat is een groot festival bij Marionbay wat 2/3 dagen duurt met veel bandjes. We reden met een autotje en onze kampeer spullen richting het festival. De omgeving waar het festival was, was trouwens ook SUPER mooi !! Ik heb me erg vermaakt op dat festival, dat was nog eens wat anders dan 12 uur lang naar die ''achterlijke'' hardstyle feestjes!! Paar nieuwe leuke bandjes gespot en erg genoten van de sfeer daar! Het maakte niet uit wat voor kleren je droeg of hoe je eruit zag, alles was goed! Ik was dus met enkele Ozzy's op pad. Soms wel moeilijk om je te ''mengen'' met een australische vriendengroep want somige humor is niet te begrijpen en soms zijn gesprekken moeilijk om te volgen!! Maar al met al was het een super festival, ik heb me erg vermaakt!! wist je trouwens dat ik 10 uur eerder als jullie nieuwjaar heb gevierd hahaha jullie lopen achter!!

Vlak na nieuwjaar ben ik met Ans en Peter naar Bruny Island gegaan, niet zo belachelijk ver rijden van Hobart. Daar hebben we 2 nachten geslapen in een huisje van een vriendin van Ans. We hebben daar 2 erg mooie wandelingen gemaakt door de bush/langs het strand. Het was wel erg warm die dagen. Maar het was super om 2 dagen door te brengen op Bruny Island.
Zoals jullie waarschijnlijk op het nieuws ook wel hebben gezien is hier een soort van een hitte golf geweest en zijn er veel bosbranden. Gelukkig krijgen wij er niet veel van mee omdat we in Hobart zitten. Af en toe zie je wel een dikke rookwalm of wat rooklucht maar dat zijn van branden wat verder weg!!

Ik was al een tijdje opzoek naar backpackers die ook een Tasmanie waren en iemand zochten waarmee ze een auto konden huren. En ja hoor, een nederlandse meid postte een bericht op internet of iemand een auto wilde huren met haar. Daar had ik natuurlijk op gereageerd!! Ze was samen met een duitse meid, wat bleek nou.. die duitse meid had ik 3 maanden geleden in Byron Bay al ontmoet haha, dat was even toevallig. Gister heb ik ze ontmoet hier in Hobart en we zijn een auto gaan huren! Met z'n drieen gaan we oppad van 10 januari tot 18 januari, lekker rondcrossen door Tasmanie. Natuurlijk moeten we de route een beetje uitstippelen omdat sommige wegen afgesloten zijn vanwege bosbranden maar het grootste gedeelte van de wegen is alweer open! Van Ans en Peter mogen wat camping spullen lenen dus dat is helemaal ideaal!! Ik heb er super veel zin in!!

Ook heb ik al een plan wat ik na tasmanie ga doen.. 20 Januari vlieg ik terug naar Melbourne. Daar staat een maatje Dennis op me te wachten met zijn auto. Samen rijden we ongeveer in een weekje van Melbourne terug naar Sydney. Onderweg willen we nog naar Philip Island, Wilsons prom parc ( Jaaaa nog een x!!) en naar Canberra. Ik ga terug naar Sydney omdat ik heb besloten om naar Azie te gaan. De grootste reden hiervan zijn de DOLLARS! Ik vind het hier ontzettend duur in Australie. Soms denk ik.. wat doe ik hier?? Ik Azie kan ik zoveel meer dingen doen met mijn geld! De vaste datum staat nog niet vast om naar Azie te gaan. Ik heb een open ticket dat over Thailand gaat dus ik zou in principe elke dag mijn ticket kunnen verzetten.

Natuurlijk vergeet ik weer om veel dingen te vertellen.. Maar hier staat alles wat ik heb meegemaakt in grote lijnen.

EN MAAK JE GEEN ZORGEN, TOT NU TOE HEB IK GEEN LAST GEHAD VAN DE BOSBRANDEN.
Tijdens de roadtrip zullen we wel het een en het ander tegenkomen maar dichtbij een brand zullen we niet komen want dan is de weg afgesloten.

Groetjes Ruby, Peter en Ans!

  • 10 Januari 2013 - 07:55

    Gerry:

    Hoi ruby,

    wat een verhalen en wat hoop te zien geweldig voor je dat je dat allemaal mee mag maken
    en wat vliegt de tijd nu al weer een nieuwjaar heel veel plezier nog en ik hoop dat je ondanks de branden toch de tocht kan maken goeie reis verder en ik wacht je spannende verhaal weer af
    zondag hebben we bij tante corrie een lekkere trappist gedronken en nog ff over jou geroddeld ha ha
    alleen maar goeie dingen natuurlijk

    groetjes van uit een regenachtig oirschot

    gerry en fam

  • 10 Januari 2013 - 18:23

    Trees Tholen Blankers:

    Hoi Ruby,
    Wat heerlijk om je reisverslagen te lezen en je zo te kunnen volgen. Ik begrijp dat je het erg naar je zin hebt en veel leuke dingen mee maakt. Ook leuk dat je bij Ans en Peter geweest bent . Blijf zo lekker genieten en nog de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar (wat voor jou dus 10 uur ouder is) . groetjes en tot ziens. Oom Martien en tante Trees.

  • 12 Januari 2013 - 20:35

    Door Bogaerts:

    Hallo Ruby, allereerst een héél fijn 2o13!
    Ik vind het geweldig dat je het zo goed maakt.
    Mooie foto,s zeg, en fijn dat je zo,n fijn logeeradres had.
    Geniet nog in Australie, en daarna in Azie.

    groetjes, Door.

  • 14 Januari 2013 - 11:33

    Beik:

    Hee Ruub

    Fijn dat je niet in de buurt ben geweest van de bosbranden, ons pap en ons mam vroegen zich eigen ook al af of je wel veilig was haha..

    Leuk om te horen dat je nog zoveel plannen voor de boeg hebt!
    Mij lijkt het echt heerlijk om gewoon lekker met n auto overal naar toe te rijden!

    Heel veel plezier nog met de rondreis in Tasmanië en straks richting Sydney en AZIË!!

    Dikke kus

  • 27 Januari 2013 - 23:19

    Tante Corrie:

    Leuk op je reisverslag te lezen en hoe je geniet van de dingen om je heen. Veel plezier.

  • 21 Februari 2013 - 12:29

    Lieke:

    12:29, ik zeg tijd voor een nieuw indrukwekkend spannend lang jaloers-makend verhaal????

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Hobart

Mijn eerste reis

Het is bijna zover!!
Enkele maanden geleden heb ik besloten om te gaan reizen..
Ik ben in februari afgestudeerd aan ROC Sport en bewegen nivo 4. Omdat ik halverwege het jaar klaar was had ik de tijd om te werken/sparen voor mijn reis.
Al snel bedacht ik dat ik graag naar Australië wilde gaan, een land gemaakt voor backpackers met alles erop en eraan.
18 September vertrek ik met een groepsreis via Australian Backpackers. Ik vertrek vanuit schiphol met een groepje nederlanders naar Taiwan (Taipei), daar is mijn eerste tussenstop van maarliefst 11 uur (!!!). Vanuit daar vlieg ik verder naar Sydney, en heb ik ongeveer 4 dagen de tijd om alles te regelen zoals mijn bankzaken etc.
Ik kan bijna niet meer wachten, ik zou nog liever morgen gaan dan over 3 weken.

Ik probeer eigelijk zo min mogelijk te plannen in Australie, omdat ik tijd genoeg heb. Ik ga proberen om 6 maanden vol te maken, als het goed uitpakt nog wat langer, als ik er genoeg van heb, wat korter.
Ook zou ik graag naar Nieuwzeeland en Tasmanië gaan.. Maar dat zie ik nog wel.

Op de terugweg staat er een stop vast in Thailand (bangkok). Omdat het in Thailand een stuk goedkoper is wil ik daar misschien ook nog een maand rond gaan trekken. Ik heb een open ticket dus ik kan zelf bepalen hoelang ik ergens blijf.

Waarschijnlijk ga ik mijn volgende bericht pas typen tegen de tijd dat ik vertrek of tijdens mijn tussenstop in Taiwan.
Ik ben vollop bezig mijn voorbereidingen, er is al een hoop geregeld zoals mijn visum, verzekering, rijbewijs etc.
Ik ga in sydney beginnen, vanuit sydney naar Brisbane, vanuit brisbane naar de Withsunday Islands naar Cairns. Ik denk dat ik vanuit Cairns naar de outback ga reisen Alice Springs. Als het goed bevalt daar trek ik nog wat langer rond in de outback maar anders vlieg ik naar Melbourne. Het is dus nog allemaal even afwachten hoe het gaat lopen.

Als jullie nog tips hebben, die hoor ik graag!
Ik weet ook niet waar ik moet beginnen met wat ik mee zou moeten nemen in mijn rugzak.

Groetjes Ruby

Recente Reisverslagen:

21 April 2013

Laatste eilandje.. KOH TAO

12 April 2013

Back in Thailand North

12 April 2013

Vietnam 12 days!

13 Maart 2013

Cambodja

24 Februari 2013

THAILAND
Ruby

Actief sinds 30 Aug. 2012
Verslag gelezen: 1029
Totaal aantal bezoekers 18992

Voorgaande reizen:

18 September 2012 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: